استیل 304 انتخابی هوشمندانه برای صنایع مختلف

استیل ۳۰۴ زیر ذره بین

یکی از متداول ترین سوالات در گونه فولاد ضد زنگ، استیل ۳۰۴ می باشد. این فولاد حاوی کروم و نیکل به اسم عناصر غیر آهنی عمده می باشد. کروم آن میان ۱۸ تا ۲۰ درصد و مقدار نیکل میان ۸ تا ۱۰/۵ درصد است. این نوع استیل وابسته به خانواده فولاد ضد زنگ آستنیتی است و راهبرد الکتریکی و گرمایشی محدود تری نسبت به فولاد های کربنی دارند. استفاده این گونه استیل خواص مغناطیسی ندارد. جهت استعلام می‌توانید مستقیما با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

ورق چندمنظوره و همه‌کاره استیل ۳۰۴

استقامت به زنگ زدگی این آلیاژ از فولاد های متداول موجود در بازار بیشتر است.  فولاد ضد زنگ ۳۰۴ به آسانی توانایی فرم پذیری به اقسام متنوع را دارد در این صورت به طور وسیعی مورد مصرف واقع می شوند.

این محصول در کلیه اقسام ساخته می شود و به استعمال می رسد. این نوع از استیل به شکل رول، لوله، میله و… به بازار عرضه می شود. این محصول در معیار های اروپایی ۱/۴۳۰۱ اسم گذاری شده است. استقامت زنگ زدگی این محصول از استیل 316 پایین تر است و نیز قیمت آن از نوع 316 مقرون به صرفه تر است. استنلس استیل ۳۰۴ با مدل بازسازی شده آن با کمترین کربن در صنایع گوناگونی چون گاز، پتروشیمی، نفت، صنعت غذایی و دارویی و … استعمال متعددی دارد و در هر بازه زمانی به موارد گوناگونی بستگی دارد که بعدها به آن پرداخته می‌شود.

با این وجود درک مشخصات آن به عنوان پایگاه عالی برای قیاس دیگر اعضای خانواده ی فولاد ضد زنگ آستنیتی همچنین یک پایه ی عملی برای فولاد ضد زنگ را فراهم می کند. شما می‌توانید برای خرید میز کار استیل 304 برای صنف خود از ایران استیل کلد استعلام قیمت دریافت نمایید.

آنالیزی دقیق و علمی استیل 304 

استیل۳۰۴ یکی از دستاوردهای روز و پیشرفته ی دنیا است که انقلاب بزرگی را در صنعت فولاد به وجود آورد. بهترین تعریفی که برای آن می توان بیان نمود به معنی رایج ترین، پرکاربردترین و همچنین به صرفه ترین نوع فولاد ضد زنگ است معمولاً ساختار آن از دو فلز کروم و نیکل به عنوان اجزای غیر اصلی آهن تشکیل می شود. در حالت کلی حتی به آن ورق استیل استنلس می گویند.

اساساً این استیل غیرمغناطیس بوده و مزیت برتری که آن داشته دارای خاصیت الکتریکی و مغناطیسی کمتری نسبت به فلز کربن دارد. لازم به ذکر است که در قیاس با فولاد معمولی مقاومت بالاتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. نکته ی قابل توجهی که این نوع استیل را منجر به محبوبیت بالایی کرده این است که آن را به دلیل سهولت در شکل و قالب گیری به اشکال گوناگون به وفور استفاده و تهیه می شود و به راحتی می توان بیان نمود که بالغ بر ۵۰ درصد از استیل ضد زنگ تولیدی را تشکیل می دهد.

فواید بی شمار استیل محبوب 304، انتخابی بی عیب و نقص

استیل ۳۰۴ نقش اساسی در ظاهر و فرم دهی معماری نوین دارد. این استیل ها که به فولاد ضد زنگ نیز شهرت دارند به فولادی گفته می شوند با مقادیری عنصر آلیاژی بسیار که قابلیت استقامت بسیار به زنگ زدگی در اتمسفرهای خورنده و درجه حرارت بالایی دارد. این استیل شامل مقادیر زیادی کروم بوده که این عمده ترین دلیل استقامت بالای این محصول است. مزیت به کار گیری از فراورده های استیل در معماری به تعبیر زیر است:

• دوام و ماندگاری بسیار به علت فقدان خوردگی
• ظاهری جذاب و زیبا
• توانایی شستشوی راحت و فوری
• فرم دهی به ظاهر و نما
• منعطف پذیری و متناسب با هر نمای ساخت و ساز
• استقامت بسیار در مقابل تغییرات وضعیت آب و هوایی
• قدرت به کارگیری در مناطق هایی با رطوبت بسیار

آیا می دانید ورق استیل قابل بازیافت است؟

انواع ورق استیل قابل بازیافت هستند به طوریکه می توان آن ها را  به صورت ۱۰۰ درصد بازیافت نمود. حتی استیل های ضایعاتی را که در کارخانه ها و کارگاه ها ذوب می کنند و دوباره آن‌ها را قالب گیری می نمایند. بیشتر ورق های استیل موجود در بازار جهانی چیزی حدود ۶۵ تا ۸۰ درصد آن‌ها به روش بازیافت تولید می¬ گردد. برای اولین بار در دنیا انجمن آهن و فولاد آمریکا ورق ها را دسته بندی کردند. در این تقسیم بندی برای استنلس استیل گروه و دسته هایی را ایجاد نمودند که مطابق با مشخصات فیزیکی، شیمیایی و شرایط تولید آن‌ها بود.

تولید استیل ۳۰۴ نگیر

استیل 304 نگیر با تلفیق با عناصر دیگر قابلیت های متفاوتی دارد. برای مثال از تلفیق استیل 304 با کروم استقامت کششی، سختی ، استقامت به زنگ زدگی، اصطکاک و سختی پذیری آن بالا می‌رود. همچنین از تلفیق این استیل با نیکل استقامت بالا می‌رود بدون اینکه فرم پذیری چقرمگی کم شود.

ترکیب بندی و آنالیز استیل ۳۰۴

جدول زیر محدوده ترکیب معمولی برای فولاد ضد زنگ گرید ۳۰۴

Grade

C

Mn

Si

P

S

Cr

Mo

Ni

N

۳۰۴

min.

۱۸

۸

max.

۰.۰۸

۲

۰.۷۵

۰.۰۴۵

۰.۰۳

۲۰

۱۰.۵

۰.۱

۳۰۴L

min.

۱۸

۸

max.

۰.۰۳

۲

۰.۷۵

۰.۰۴۵

۰.۰۳

۲۰

۱۲

۰.۱

۳۰۴H

min.

۰.۰۴

-۰.۰۴۵

۱۸

۸

max.

۰.۱

۲

۰.۷۵

۰.۰۳

۲۰

۱۰.۵

مزایای استیل ۳۰۴ نسبت به بقیه استیل ها چیست ؟

اولین سؤالی که ممکن است استفاده کننده این نوع استیل، در ذهنش خطور کند این است که چه برتری هایی نسبت به سایر استیل های دیگر دارد؟ بیشترین دلیل محبوبیت این نوع در مقایسه با استیل های دیگر این است که در طیف گسترده ای از محصولات مات و براق، ورق استیل نگیر و بگیر داشته و دارای ویژگی فرم دهی و قابلیت جوشکاری برجسته ای دارد.

استیل ۳۰۴ با ممنوعیت از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. به طور خلاصه به راحتی می توان بیان نمود که به آسانی در اجزای مختلف برنامه های کاربردی امثال صنعتی، معماری و حمل و نقل نقش ویژه ای دارد و به آسانی شکل می گیرد. استیل ۳۰۴ بیش ترین میزان فولاد زنگ نزن عرضه شده در بازار است. این محصول دارای توانایی های جاذبه، استقامت در مقابل زنگ زدگی و خوردگی و اتصال پذیری بسیار مطلوب است و احتیاجی به اعمال پس از اتصال ندارد.

از دیگر مزایای مصرفی این فرآورده اعمال بسیار خوب آن در پیرامون های عادی است. همانطور که استیل ۳۰۴ دارای ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است در این صورت به  فولاد ۱۸Cr8Ni  مشهور است. هم اکنون این فراورده کم و بیش ۵۰ درصد از مجموع این تولید را تشکیل نموده است. 

 ورق استیل 304

تولیدات مختلف با استیل 304

در انواع صنایع گوناگون کاربردهای گستره‌ای داشته که بیشترین موارد کاربرد آن عبارت‌اند از :
1.  تجهیزات فرآوری مواد غذایی و لبنیات به ویژه شیر
2. تولید صندلی، تجهیزات، سینک ظرف‌شویی، فریزر و سایر لوازم آشپزخانه
3. پنل های معماری همانند نرده ها و حفاظ ها
4. ذخیره و انتقال بسیاری از مواد شیمیایی
5. مبدل های حرارتی
6. تولید اتصال دهنده ها
7. تولید فنرها و پیچ
8. معادن و فیلتراسیون آب از صفحه های بافته شده یا جوش خورده استیل
9. قسام افزار، وسایل خانگی، صنعتی نظیر ابزار آلات به کار برده شده جهت ترابری و ساخت مواد غذایی
10. ساخت انواع پیچ، قطعه های مربوط به ماشین آلات
11.احداث ساختمان ها برای استقامت خارجی در مقابل آب و آتش
12.تولید اقسام میز کار بهداشتی
13. پردازش غذا یا نوشیدنی نظیر یخچال و فریزر، تولید شراب، کولر و دیگر ابزار آلات لبنی
14. برخی ظروف ویژه آزمایشگاهی در واحد آزمایشگاهی کارخانه ها
15. ساخت تغییر دهنده های ایجاد انرژی مطلوب
16. ساختمان سازی و به کارگیری در ساختار برج ها
17. پتروشیمی و پالایش نفت

جوشکاری 

برای جوشکاری ، به دلیل ساختار آستینی که در استیل ۳۰۴ وجود داشته از توانایی و قابلیت بسیاری برخوردار است لذا به دو روش ذوبی و مقاومتی جوشکاری گردد و موجبات برتری را در بین سایر ورق های دیگر را فراهم آورده است.

این امکان وجود دارد که برای بخش های بسیار سنگین جوش داده شده پس از عملیات جوشکاری لازم باشد از جوشکاری عملیاتی آنیل استفاده شود. نکته ی قابل توجهی که همواره باید به آن اشاره نمود اینکه ورق استیل ۳۰۴ L عملیات جوشکاری آنیل برای آن لازم نمی باشد.

تولید و ساخت 

در ابتدا باید گفت پروسه ی تولید و ساخت ورق استیل ۳۰۴ الزماً نیازمند ابزارهای اختصاصی است که به مواد استیلی ضد زنگ صورت بگیرد. لازم به یادآوری است که بدانید قبل از استفاده تمام ابزارها و سطوح کار باید کاملاً تمیز شوند. برای جلوگیری از آلودگی های متقابل مابین فولاد توسط فلزات لازم است که این اقدامات احتیاطی و تمیز کاری صورت بگیرد تا استیل مورد نظر به راحتی خورده نشود.

فروش ورق استیل ۳۰۴

این سؤال برای عموم خریداران پیش آمده است که آیا در بازار رواج بسیار گستره ای دارد؟ به دلیل افزودن مقدار قابل توجهی کروم و نیکل به آهن، زمینه ی آستینت در دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد وجود داشته تا دمای محیط پایدار و ثابت بماند که به نوبه ی خود این امر تنها با وجود عناصر آلیاژی ممکن می گردد و این باعث پایداری آستینت (که فاز غیر مغناطیسی است) می شود.

فاز آستینت در برابر جذب آهن ربا بی اثر عمل می کند به صورت دیگر خواص مغناطیسی خود را از دست داده و این به نوبه ی خود منجر به خواص قابل توجه و جالبی برای این گروه آلیاژی می شود و فروش و مصرف این نوع گروه آلیاژی را بسیار گستره می کند.
 انواع ورق استیل

آشنایی با تفاوت های عمده میان استیل ۳۰۴ با استیل سری ۴۰۰

در این مبحث می خواهیم به قیاس استیل ۳۰۴ با سری ۴۰۰ بپردازیم:

• همانطور که قبلا به آن اشاره نمودیم این محصول آستنیتی است در صورتی که استیل سری ۴۰۰ مارتنزیتی است.

• این فرآورده استیل نگیر است یعنی مغناطیسی نیست. ولی شایان ذکر است که استیل سری ۴۰۰ مغناطیسی بوده و در اصطلاح یعنی بگیر است.

• در مجموع استیل ۳۰۴ استقامت در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مطلوبی دارد . اگرچه بیان این مسئله لازم و ضروری است که در برخی اماکن استیل ۴۱۰ مطلوب تر از این محصول است.

• برای مثال در بعضی اماکن به سختی بیشتری نیاز است اگرچه در بعضی دیگر هم احتیاجی به خاصیت زنگ نزنی و ضد خوردگی نیست. در این شرایط استیل ۴۱۰ خیلی مطلوب خواهد بود. سری ۴۰۰ استیل را می توان با کنش های حرارتی سخت تر نمود.

• از لحاظ قیمت این محصول نیز گران تر از استیل های سری ۴۰۰ است.

معایب استیل ۳۰۴

در کنار کاربردهای مطلوب بیان شده دارای معایبی نیز می باشد که یکی از این معایب این می باشد که نمی توان از این محصول در پیرامون های شور نظیر ساحل به کار برد. در صورتی که به کارگیری استیل ۳۱۶ در چنین وضعیتی کاملا مطلوب است. به علت وجود کلر در این پیرامون ها سبب تولید شکاف شده و نواحی کوچکی به علت زنگ زدگی موضعی تشکیل می شود. در این صورت در چنین پیرامون هایی از فولاد زنگ نزن ۳۱۶ استفاده می کنند.

به دلیل وجود ۱۶ درصد کروم، ۱۰ درصد نیکل و ۲ تا ۳ درصد مولیبدن در گرید ۳۱۶ استقامت در برابر زنگ زدگی و خوردگی مخصوصا در مقابل کلرید ها را توسعه می بخشد.

آشنایی با خواص مکانیکی استیل ۳۰۴ نگیر

خواص مکانیکی استیل ۳۰۴ مطابق جدول زیر می باشد:
حداکثر ازدیاد طول (درصد) حداکثر سختی  HB
۴۰ ۲۰۱
۴۰ ۲۰۱
۴۰ ۲۰۱

مشخصات فنی ورق استیل ۳۰۴

با توجه به نوع و میزان سایر عناصر حاضر در ورق استیل ۳۰۴ چیست، خواص مکانیکی استیل ۳۰۴ مانند سختی و فرم پذیری معلوم می شود‌. بالا رفتن میزان کربن باعث افزایش استقامت و سختی می شود که در این آلیاژ محسوس می باشد ولی از میزان فرم پذیری آن کم می شود. مشخصات فنی ورق استیل ۳۰۴ شامل موارد زیر می باشد:

مقاومت استیل ۳۰۴ در مقابل زنگ زدگی

استیل ۳۰۴ استقامت به زنگ زدگی مطلوب در اکثر پیرامون ها دارد. این محصول در پیرامون های کلریدی گرم با زنگ زدگی روزنه ای و شکافی روبه رو می شود. اگر در درجه حرارت بیشتر از ۶۰ درجه سانتی گراد باشد زنگ زدگی تنشی اتفاق می افتد. برای وضعیت بحرانی زنگ زدگی اگر این محصول به زنگ زدگی روزنه ای و شکافی در پیرامون های اسیدی حساس باشد را می توان به راحتی جای آن قرار داد.

مقاومت حرارتی استیل ۳۰۴

استیل ۳۰۴ در خدمات کار که به صورت پی در پی تا درجه حرارت ۸۷۰ یا به صورت مستمر تا ۹۲۵ درجه سانتی گراد عمل می کنند، استقامت به اکسیداسیون مطلوبی دارند. با این همه اگر استقامت به زنگ زدگی در آب مد نظر باشد. به کارگیری مستمر در خدمات کار که با دمای میان ۴۵۰ الی ۶۸۰ درجه سانتی گراد پیشنهاد نمی شود. اگر استقامت زیاد در درجه حرارت بیشتر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد لازم باشد آلیاژ ۳۰۴H  پیشنهاد می شود.‌ این نوع استیل در پیرامون های آبی نیز استقامت به زنگ زدگی است.

برای اطلاع از قیمت میزکار و سایر لوازم قنادی که با استیل ساخته می‌شود با کارشناسان ایران استیل کلد تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس :
09123359095 
09121323112

آدرس : 
تهران، جاده خاوران، پاکدشت، خاتون آباد، خیابان شهید رجایی، بن بست گلشن 13، پلاک 13

نشانی اینترنتی :

https://iransteelcold.com/

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استیل 304 انتخابی هوشمندانه برای صنایع مختلف" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استیل 304 انتخابی هوشمندانه برای صنایع مختلف"، کلیک کنید.