کسب جایزه «۴ ستاره» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

کسب جایزه «۴ ستاره» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

به گزارش بهار جاودانه از اصفهان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان توانست رتبه چهار ستاره را در چهارمین جایزه تعالی سازمانی (۱۴۰۳) کسب کند.

در این ارتباط کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این سازمان با گستردگی موضوعی و تنوع مخاطب خود که شامل همه رده‌های سنی و اقشار مختلف شهروندان است، بیش از ربع قرن نقش آفرینی در سپهر فرهنگی شهر اصفهان داشته است و افتخار دارد که در «جایزه تعالی سازمانی ۱۴۰۳ » توانست جایزه چهار ستاره را در میان سازمانها و شرکت های وابسته به شهرداری اصفهان به دست آورد که بالاترین سطح جایزه در شهرداری اصفهان است.

وی این افتخار را ثمره تلاش همه کارمندان و کارکنان و مدیران تلاشگر و فهیمم سازمان دانست که در بیش از ۲۰۰ مرکز و پایگاه درسطح شهر به فعالیت می‌پردازند و افزود: پس از ۲۵ سال ما در نقطه ای هستیم که تحول و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و با توجه به چشم‌انداز سازمان که بازنگری نیز شده است، سازمانی کارآمد، هوشمند و تسهیلگر در راستای تحقق شهری با شهروندان سالم مبتنی بر تمدن نوین ایرانی اسلامی را به عنوان چشم انداز خود مدنظر قرار داده است.

حیدری با اشاره به اینکه سازمان با توجه به این چشم انداز در مسیر هوشمندسازی گام برمی دارد،  تاکید کرد: این جایزه از این منظر نیز که در کل شهرداری اصفهان  و نهادهای فرهنگی، سازمانی با این گستردگی و بیش از یک هزار نفر پرسنل و تنوع موضوعی و ماموریت‌ها و جغرافیایی نداریم و از این منظر نیز دریافت این جایزه به ویژه برای مدل ماموریت و برنامه‌ریزی، بسیار خاص و حایز اهمیت است.

وی با اشاره به تاثیر دریافت این جایزه در بهبود فرایندها و گام‌های بعدی سازمان تاکید کرد: معاونت برنامه ریزی شهرداری برای این جایزه برنامه هایی دارد و زمانی که پروژه‌های بهبود برای سازمان تعریف شود برای قدم‌های بعدی در این نوع پروژه ها به سازمانهای مختلف از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان کمک خواهد کرد.

در ادامه علی نداف پور، مدیرکل نوسازی و تحول شهرداری اصفهان با بیان اینکه سابقه مباحث کیفیت و تعالی سازمانی به پس از جنگ جهانی دوم برمی گردد که ژاپنی ها آن را در دنیا پایه‌گذاری کردند، گفت: پس از آن در دهه ۸۰ میلادی آمریکایی‌ها از این جایزه تقلید کردند و با اختلاف ۱۰ سال «تعالی سازمانی» در اروپا نیز پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه شهردرای اصفهان از سال ۹۷، جایزه تعالی سازمانی را مدنظر قرار داده است و از آخرین مدل ملی (ویرایش سال ۱۴۰۰ )در این راستا استفاده می کند، این مدل بر  سه رکن اصلی مفاهیم بنیادی، معیارها و منطق ارزیابی (رادار) استوار است.

رهبری آینده نگر و الهام بخش، مدیریت چابک و مسئولیت پذیری اجتماعی

مدیرکل نوسازی و تحول شهرداری اصفهان تاکید کرد: رهبری آینده نگر و الهام بخش، تعهد مدیریتی، نگرش سیستمی، مشتری مداری و توجه به نظرات شهروندان؛ یادگیری، بهبود و نوآوری، دلبستگی کارکنان، توسعه شراکتها و قابلیت های سازمانی، مدیریت چابک، مسئولیت پذیری اجتماعی و کسب نتایج پایدار ۱۰ مفهوم بنیادی مدنظر در تعالی سازمانی است که در این میان مسئولیت اجتماعی در دو سازمان آتش نشانی و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان بسیار برجسته تر است.

وی گفت: باید به این نکته اشاره کنیم که به کمک معیارها و زیر معیارها می‌توان به مفاهیم بنیادی دست یافت که این معیارها به کمک رکن سوم یعنی «منطق رادار» ارزیابی می شوند تا با مشخص شدن نتیجه رویکردها را نیز به راحتی به دست آوریم.

نداف پور با اشاره به اینکه فرایند ارزیابی سازمان ها برای این جایزه از فروردین و دریافت گزارشات بهبود از اردیبهشت ماه آغاز و فرایندهای لازم پیش رفت، ابراز کرد: ۱۵ سازمان، ۶ شرکت و دو مدیریت مرتبط با شهرداری در ۲۵ حوزه کاری در این دوره از تعالی سازمانی شرکت کردند و دو مورد نیز در حوزه در خودارزیابی شرکت کردند که کل فرایند شامل ۱۲ هفته و سه هزار و ۳۰۰ نفر ساعت ارزیابی بوده است.

در ادامه این جلسه سعید ابراهیمی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اولین شهرداری درسطح کشور هستیم که مدل تعالی را به شکل کامل در تمامی حوزه ها و سازمان وشرکت‌های وابسته به شهرداری اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: اینکه فرهنگ تعالی سازمانی در  نهادها و سازمانهای مختلف نهادینه شود بسیار حایز اهمیت است و تدوین فرایندها و نظام سیستمی که این مسیر بالندگی را دنبال کند، عامل بقای نهادها و از ضروریات است.

ابراهیمی تاکید کرد: شهرداری اصفهان از منظر ارائه خدمات با کیفیت و به موقع جزو شهرداری‌های برتر کشور محسوب می شود و این تمایز در خدمات ویژگی‌ها نیازمند حرکت بر اساس اصول و چارچوب های علمی و استاندارد است.

وی شهرداری اصفهان الگوی مناسبی برای سایر شهرداری‌های کشور دانست و گفت: نوع عملکرد، دانش و تجربه این نهاد می تواند در اختیار سایر سازمان‌ها و شهرداری‌های کل کشور قرار گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کسب جایزه «۴ ستاره» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کسب جایزه «۴ ستاره» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان"، کلیک کنید.