انتخابی جام جهانی 2026| استارت تیم ملی در سال جدید با پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان/ ادامه صدرنشینی شاگردان قلعه نویی

انتخابی جام جهانی 2026| استارت تیم ملی در سال جدید با پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان/ ادامه صدرنشینی شاگردان قلعه نویی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری بهار جاودانه، تیم های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در دور دور سوم از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2026 از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در انتهای این دیدار تیم ملی کشورمان با 5 گل حریف خود را شکست داد و به صدرنشینی خود ادامه داد.

داور: یوسوکه آراکی

اخطار: سامان فلاح(ایران)

گل ها: محمدحسین کنعانی زادگان (10 و 48)، سردار آزمون (13)، محمد محبی (56) و امید نورافکن (2+90)

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، محمدامین حزباوی (72- سامان فلاح)، میلاد محمدی، صالح حردانی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس (72- اللهیار صیادمنش)، علی قلی زاده (72- مهدی قایدی)، مهدی طارمی(85 محمدرضا آزادی)، محمد محبی و سردار آزمون (1+45- امید نورافکن).

ترکیب ترکمنستان: رستم آهالیف، وفا جمعه یف، واچمیرات آناگولیف، ابراهیم محمدوف، روشن حال محمدوف، میرزا بیک نظروف، تیمور چاریف، بیگ مراد بایوف، ارسلان آمانوف، دیدار دوریدیف و یازقلیچ قربانف.

تیم ملی ایران هر دو نیمه را هجومی آغاز کرد و جالب اینکه در هر دو نیمه دو گل به ثمر رساند. نکته جالب تر اینکه زننده گل های اول هر نیمه مهدی طارمی بود. دیگر گل ها را سردار آزمون و محمد محبی به ثمر رساند. در لحظات پایانی بازی و در وقت های اضافه امید نورافکن با شوتی سرکش، گل پنجم را به دروازه ترکمنستان دوخت.

تیم ملی فوتبال ایران با برتری در این دیدار با 7 امتیاز صدرنشین گروه E شد. ازبکستان هم با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم جای گرفت. ترکمنستان هم پس از هنگ کنگ با یک امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتخابی جام جهانی 2026| استارت تیم ملی در سال جدید با پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان/ ادامه صدرنشینی شاگردان قلعه نویی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتخابی جام جهانی 2026| استارت تیم ملی در سال جدید با پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان/ ادامه صدرنشینی شاگردان قلعه نویی"، کلیک کنید.