انتقال پیام‌ عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

انتقال پیام‌ عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد - خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام وحید مایانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهار جاودانه با اشاره به لزوم حضور با شوق نوجوانان و کودکان در هیئت های مذهبی اظهار کرد: همانطور که نهضت حسینی نسل به نسل و شانه به شانه به ما رسیده است بعد از ما نیز باید به فرزندانمان منتقل شود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: انتقال پیام‌های عاشورا به زبان خود بچه‌ها بهترین روش برای انتقال مفاهیم و پیام‌های اباعبدالله است که این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که کودکان و نوجوانان بتوانند در فضایی به برپایی روضه، ایستگاه صلواتی هیات و مدح اهل بیت (ع) بپردازند که این امر سبب می‌شود تا خود کودکان و نوجوانان مسوولیت این موضوع را به عهده بگیرند و تمامی امور را پشتیبانی کنند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان نسل امروزی که نسلی با نشاط بوده، نیازمند آن هستند که مفاهیم را در میدان عمل مشاهده و الگوگیری کنند و زمانی که می‌بینند هم سن و سالان خود در مسیر امام حسین (ع) قرار دارند بیشتر ترغیب می‌شوند تا خود آنها نیز در این مسیر قرار بگیرند.

این مسوول ابراز کرد: وجود حسین حسینیه و هیات کودک و نوجوان گرچه ابتکاری نو برای انتقال پیام‌های امام نهضت حسینی و عاشورا به نسل جوان است اما نباید فراموش کنیم که عدم حضور کودکان و نوجوانان همراه والدین در هیات و مساجد یک امر ضروری است و اینکه بخواهیم صرفاً کودکان را از فضای بزرگسال جدا کنیم آسیب زا خواهد بود.

وی در پایان گفت: کودکان و نوجوانان باید علاوه بر هیات کودکان در کنار والدین خود در هیات حاضر شوند و از نزدیک شاهد این مراسم باشند زمانی که کودکان علت عزاداری را از والدین خود جویا می‌شوند و از زبان آنان نیز مطالبی را دریافت می‌کنند بی‌شک اثرگذاری این مراسمات در نسل جوان دوچندان خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتقال پیام‌ عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتقال پیام‌ عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.