ایا قورمه سبزی نفاخ است؟

نفخ شکم احساس پری معده و افزایش گاز در مجاری شکمی است. مصرف غذاهای چرب باعث نفخ می شود. دلیل دیگر می تواند سریع غذا خوردن باشد. نفخ در معده و روده کوچک رخ می دهد و باعث تورم غیر طبیعی یا افزایش قطر در ناحیه شکم می شود.

یکی از مواد موجود در سبزی قورمه که باعث التهاب می شود لوبیا است. دلیل اینکه لوبیا باعث التهاب می شود این است که لوبیا سرشار از قند است و آنزیم های بدن ما نمی توانند قند را هضم کنند. بنابراین وقتی لوبیا زیاد خورده می شود (که در سوپ سبزیجات نیز زیاد استفاده می شود) به جای تجزیه و جذب در روده کوچک و معده، هضم نمی شود و هضم نشده وارد روده می شود. در روده بزرگ، باکتری هایی وجود دارند که مواد هضم نشده را می سوزانند و گازهایی مانند دی اکسید کربن، متان و هیدروژن آزاد می کنند و باعث التهاب می شوند. برخی از لوبیاها بیشتر از بقیه گاز تولید می کنند و باعث نفخ بیشتر می شوند.

حالا چطوری میشه یه سوپ سبزی درست کرد که باعث نفخ نشه؟

اگر می خواهید سوپ سبزیجات درست کنید که نفخ نکند، از گل روباه در آن استفاده کنید. بلبل نسبت به سایر لوبیاها تورم کمتری ایجاد می کند. این لوبیا حاوی 30 درصد پروتئین و بسیاری از ویتامین های گروه B است.

از خواص گل شب بو می توان گفت که منبع خوبی از کلسیم، ویتامین A و اسید فولیک است. این لوبیا کم چرب و کم فیبر به کاهش وزن و تقویت سیستم گوارشی کمک می کند و به دلیل داشتن پتاسیم برای سلامت استخوان ها مفید است.

اگرچه همه لوبیاها باعث نفخ می شوند، اما ارزش غذایی زیادی دارند. مثلا منبع خوبی از پروتئین، آهن و فیبر هستند و حتی وقتی پخته می شوند، فیبرشان از بین نمی رود، بلکه افزایش می یابد.

از آنجایی که حبوبات فاقد چربی هستند، سطح کلسترول بدن را کاهش می دهند، بنابراین اگر آنها را در رژیم غذایی و مواد غذایی خود نگه داریم، بسیار مفید خواهد بود.
ایا قورمه سبزی نفاخ است؟
نحوه کاهش نفخ در حبوبات مورد استفاده در قورمه سبزی

همچنین روش هایی وجود دارد که می توان از آنها برای کاهش یا از بین بردن کامل تورم آلت تناسلی استفاده کرد. به عنوان مثال، خیساندن حبوبات برای چند ساعت قبل از پختن از خیس شدن آنها جلوگیری می کند. لوبیاها را باید در آب داغ یا در حال جوش خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید، برای خیس خوردن حبوبات نیز می توانید جوش شیرین اضافه کنید. این عمل برای کاهش تورم حبوبات نیز موثر است. لوبیاها هر چه بیشتر مرطوب بمانند، گاز کمتری دارند. اگر مشکل تورم ندارید، نیازی به خیس کردن لوبیا یا نگهداری طولانی مدت در آب ندارید زیرا رطوبت بیش از حد باعث کاهش اثربخشی لوبیا می شود.
برای خرید سبزی قورمه شمال به سایت ترش واش گیلان مراجعه نمایید.

آیا سبزی های قورمه سبزی باعث نفخ می شوند یا این سبزی ها برای درمان نفخ مفید هستند؟

یکی از سبزیجات موجود در کرما اسفناج است. اسفناج سرشار از پروتئین و کلروفیل است و کمک بزرگی به گوارش است. همچنین حاوی مواد معدنی ضروری است. اسفناج سرشار از آهن است، اما اگر می خواهید آهن بیشتری جذب کنید، باید آن را با ویتامین C یا غذاهای اسیدی مانند پرتقال و لیمو میل کنید. خوردن اسفناج به رفع التهاب روده و کمک به هضم غذا کمک می کند. اسفناج حاوی ماده ای به نام اسپانسین است که هضم غذا را تسریع می کند و معده را تقویت می کند و ترشح آن را افزایش می دهد. اسفناج روده بزرگ را به خوبی تمیز می کند. این نکات و ترفندها تنها بخشی از فواید اسفناج است که ذکر کردم و مطمئنا فواید و خواص اسفناج بیشتر است.

گشنیز در قرمه سبزی نیز به تسکین و تسکین سوزش سر دل کمک می کند.

جعفری گاز را از بین می برد.

چغندر، کلزا در خورش های سبزی در برخی شهرهای ایران، اگر پخته شود، پف نمی کند.

اما برخلاف سایر گیاهان، اگر زیاد باشد باعث یبوست می شود و برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده مناسب نیست.

گاهی اوقات از کلم در سوپ های گیاهی برای کمک به هضم غذا و جلوگیری از نفخ استفاده می شود.

اگر به جای آب از آب پرتقال استفاده می کنید، بدانید که می تواند ورم را درمان کند.

گوشت قرمزی که در سوپ هندوانه استفاده می شود پروتئین زیادی دارد، اما برخی افراد پس از خوردن گوشت قرمز ناراحت می شوند و معده آنها با گوشت موافق نیست. افرادی که می دانند به دلیل خوردن گوشت دچار خفگی می شوند، مصرف خود را کاهش دهند و برای هضم پروتئین، محصولات گیاهی را جایگزین گوشت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایا قورمه سبزی نفاخ است؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایا قورمه سبزی نفاخ است؟"، کلیک کنید.