«ایزابل هوپر» رییس هیات داوران ونیز شد

«ازابل هوپر» بازیگر مطرح فرانسوی به عنوان رییس هیات داوران بخش مسابقه اصلی هشتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش بهار جاودانه، این هنرپیشه مشهور فرانسوی با جشنواره فیلم «ونیز» رابطه ای دیرینه دارد و برای فیلم های «داستان زنان» در سال 1988 و پس از آن با «لا سرمونیه» در سال 1995، هر دو به کارگردانی «کلود شابرول» برنده جایزه بهترین بازیگر این جشنواره شده است.

«هوپر» که در هشت فیلم با «کلود شابرول» همکاری کرده، پیوند نزدیکی با جشنواره فیلم کن نیز دارد، جایی که او در سال 1978 تندیس بهترین بازیگر زن را برای فیلم «ویولت» ساخته «کلود شابرول» دریافت کرد و در سال 2001 دومین جایزه بهترین بازیگر زن خود را در جشنواره کن برای بازی در نقش یک استاد موسیقی سادو-مازوخیستی در فیلم «پیانو» اثر «میشاییل هانکه» دریافت کرد.

این بازیگر در سال 2005 جایزه شیر طلایی ویژه ونیز را به خاطر نقش اصلی اش در فیلم «گابریل» دریافت کرد.

«هوپر» در سال 2017 اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش قربانی تجاوز جنسی در فیلم «Elle» ساخته «پل ورهوون» دریافت کرد، نقشی که جایزه گلدن گلوب و جایزه اسپریت را برای او به ارمغان آورد. در سال 2022، جشنواره فیلم برلین نیز از این بازیگر 71 ساله با اعطای خرس طلایی افتخاری تجلیل کرد.

به گزارش ددلاین، «آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره ونیز درباره حضور «هوپر» در راس هیات داوران این جشنواره گفت: «ایزابل هوپر یک هنرپیشه بزرگ است و الهام بخش بسیاری از فیلمسازان بزرگ است و هرگز دعوت کارگردانان جوان یا نه چندان مشهور با داستان های خوب را برای روایت رد نکرده است. تمایل بسیار زیاد او برای در صحنه بودن، نشانه هوش غیرمعمول او همراه با توانایی او در نگاه کردن به سینما فراتر از مرزهای جغرافیایی و ذهنی است که او را به یک رییس ایده آل برای هیات داوران در جشنواره ای تبدیل می کند که درهای آن به روی تمام جهان باز است.

  هشتاد و یکمین دوره ونیز، به عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان از 28 اوت تا 7 سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار خواهد شد.

پایان خبر بهار جاودانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«ایزابل هوپر» رییس هیات داوران ونیز شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«ایزابل هوپر» رییس هیات داوران ونیز شد"، کلیک کنید.