بومی سازی چاپگر سه بعدی فلزی برای نمونه سازی محصولات دانش بنیان داخلی

بومی سازی چاپگر سه بعدی فلزی برای نمونه سازی محصولات دانش بنیان داخلی

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی چاپگر سه بعدی فلزی در کشور شدند که سایر شرکت‌های دانش بنیان برای قالب سازی می‌توانند از آن استفاده کنند.

برزین غفاری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بهار جاودانه با بیان اینکه چاپگر سه بعدی فلزی را تولید کردیم، گفت: کشورهای آمریکا ژاپن و آلمان  به دلیل ماشین سازی قوی صاحب این صنعت هستند اما در محصول خارجی شاهد دستگاه بزرگی هستیم که این کشورها هرگز این فناوری را در اختیار ما قرار نمی دهند.

غفاری ادامه داد: این دستگاه به صورت سفارشی ساخته می شود که  قیمت آن در نمونه های از 350 هزار یورو تا حدود 3 میلیون یورو است اما این فناوری ایرانی در کشور ما بومی سازی شده و با حدود 1.6 قیمت نمونه خارجی عرضه می شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان به چالش های پیش رو برای ساخت و بومی سازی این محصول اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار با چالش ساخت ربات مواجه شدیم که با تلاش و آزمون و خطاهای متعدد ربات دستکاه را ساختیم و سپس سیستم های نرم افزاری را تهیه کردیم.

غفاری ادامه داد: در دنیا 13 نوع روش پرینت فلزی وجود دارد که ما از این بین 2 روش پودر و مفتول فلزی را توسعه دادیم که توسط فلز به دست آمده پرینت صورت می گیرد.

وی افزود: هم اکنون کشور ما هم به عنوان یکی از کشور‌های سازنده این محصول فناورانه در دنیا قرار گرفته است و به تولید انبوه می‌رسد. 

غفاری ادامه داد: پرینتر های سه بعدی فلزی بازار با پودر فلز کار می‌کنند، با همجوشی پودرفلز به هم می‌چسبد و قطعه بالا می‌آید.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تاکید کرد: قبل از طراحی و تولید این دستگاه فناورانه در کشور،  طراحی و تولید تمامی قطعات فوق پیشرفته در خارج از کشور تولید و به کشور وارد می‌شود. با ساخت این محصول فناورانه در کشور حالا نیاز داخل تامین می‌شود.

به گفته وی؛ درحال حاضر ما 2 دستگاه تولید کردیم و در فناوری جدید این دستگاه را کوچک تر کردیم که با قیمت حدود 3 میلیارد تومان قابل سفارش است؛ این قیمت نصف نمونه های خارجی  و قابل سفارش است.

غفاری ادامه داد: مخصوصاً شرکت‌های دانش بنیان وقتی می‌خواهند یک محصولی را بسازند و وارد بازار کنند، نمی‌توانند به سمت قالب‌سازی بروند، چون هزینه خیلی زیادی دارد، با همین پرینتر سه بعدی کار مورد نظر خود را انجام می‌دهند و قطعه‌ای را که می‌خواهند می‌سازند.

وی افزود: محققان ما موفق  به تولید و بومی سازی پرینتر سه بعدی در کشور شدند که این دستگاه تامین قطعات را برای صاحبان صنایع آسان کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا  قطعات را تولید می‌کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بومی سازی چاپگر سه بعدی فلزی برای نمونه سازی محصولات دانش بنیان داخلی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بومی سازی چاپگر سه بعدی فلزی برای نمونه سازی محصولات دانش بنیان داخلی"، کلیک کنید.