تجلیل از واقفین رضوی در استان اصفهان

تجلیل از واقفین رضوی در استان اصفهان

بهار جاودانه/اصفهان مراسم تجلیل از واقفین رضوی استان های اصفهان، فارس و یزد، با حضور خانواده شهید محسن حججی، در اصفهان برگزار شد.

جواد جعفری، رییس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در استان های اصفهان و فارس، در همایش ملی تکریم از واقفین حرم مطهر رضوی که امروز دوشنبه (14 اسفندماه) ساعت 9 صبح در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، بیان کرد: این مراسم با هدف تکریم واقفین خادمین رضوی در استان های اصفهان، فارس، یزد و کرمان برگزار شده که از سال های 1400 تا 1402 نسبت به سنت خداپسندانۀ وقف اقدام کرده اند.

او ادامه داد: استان های اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری مجموعاً دارای 42 رقبه هستند که از این تعداد، 26 رقبه در سطح اصفهان، 4 موقوفه در سطح استان چهارمحال و بختیاری و 12 رقبه نیز متعلق به استان فارس است.

جعفری گفت: در دو سال گذشته مجموعاً 12 رقبه داشتیم که از این تعداد 7 موقوفه در سطح اصفهان، یک موقوفه در شهرضا، یک موقوفه در شهرستان نایین، یک موقوفه در شیراز، یک موقوفه در استهبان و یک موقوفه نیز در شهرستان داراب بوده است.

در این همایش، حجت الاسلام عبدالرضا اصغری، مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، نیز در رابطه با اهمیت وقف، اظهار کرد: وقف کردن سبب می شود نام شخصِ وقف کننده جاودان بماند، چرا که وقف، چشمه ای جاری و زاینده است.

او ادامه داد: برای اینکه همه بتوانیم خادم رضوی باشیم لازم است تا روش های نوین وقف را برنامه ریزی کردیم.

اصغری، نحوه موقوفات را وابسته به نیات وقف کنندگان دانست و بیان کرد: در وقف نامه های مذکور، عمده درآمد موقوفات براساس نیات واقفین باید صرف هزینه های کلی حرم رضوی، رسیدگی به افراد در دارالشفا حرم رضوی، نیازهای ضروری بارگاه امام رضا(ع) و اماکن مترکه، ساخت رواق در حرم مطهر رضوی و پرداخت هزینه زایرین نیازمند امام رضا(ع) شود.

 در پایان همایش ملی تکریم از واقفین حرم مطهر رضوی، از خانواده شهید محسن حججی و واقفین تجلیل شد.

پایان خبر بهار جاودانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تجلیل از واقفین رضوی در استان اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تجلیل از واقفین رضوی در استان اصفهان"، کلیک کنید.