تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی

یکی از سوالات مهم زنان متقاضی روش های زیبایی است. زیبایی و جوانی ناحیه تناسلی یکی از مهمترین دغدغه ها اکثریت زنان است و به همین منظور برای آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند بر روی اعتماد به نفس و روابط جنسی آن ها تاثیر بگذارد. یکی از اعمال جراحی زیبایی زنان که طرفداری بسیاری دارد می باشد.  برخی از عوامل محیطی نظیر افزایش سن و زایمان بر روی عضلات ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. از این رو انجام عمل تنگ کردن واژن با جراحی می تواند موجب تقویت عضلات پرینه می شود. اما مسئله مهمی که در این زمینه به وجود می آید و در این مقاله از سایت کلینیک زیبایی رویای آبی قرار است در خصوص آن توضیح دهیم این است که تنگ کردن واژن با لیزر مونالیزا تاچ بهتر است یا جراحی؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین روش تنگ کردن واژن

عوامل موثر در گشادی واژن و تعیین روش جراحی زیبایی زنان

برخی افراد ممکن است از لحاظ ژنتیک حتی با وجود اینکه سابقه زایمان نداشته اند، بافت بسیار شلی داشته باشند و در برخی دیگر ممکن است تنها افزایش سن منجر به شل شدن ناحیه تناسلی شده باشد در چنین مواقعی باید به سوال تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی؟ این چنین جواب داد که  در چنین مواقعی بهترین و مناسب ترین روش درمان جراحی می باشد، لذا روش جراحی زیبایی زنان بسته به معاینه و بررسی های لازم مشخص می گردد.

ناحیه تناسلی به دلیل زایمان دچار کشیدگی عضلات می شود که معمولا زمانی که این کشیدگی بیش از حد باشد به طور ناخودآگاه بهبود نمی یابد و همین امر موجب نارضایتی افراد می گردد، همچنین عوامل دیگری وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم. عمل تنگی واژن به دو صورت جراحی و لیزر مونالیزا تاچ انجام می گردد. انتخاب روش جراحی با توجه به شرایط بدن فرد تعیین می شود، بدین صورت که فرد حتما بایستی معاینه شود تا پس از بررسی های لازم مشخص شود که کدام روش برای او لازم است.

عمل تنگ کردن واژن با لیزر

لیزر یک روش زیبایی کم تهاجمی است که در مدت زمان بسیار کوتاه در مطب قابل انجام است. در واقع لیزر واژینال درد ندارد و تنها ممکن است فرد در زمان لیزر ارتعاشاتی را احساس نمایید که این امر ناشی از فعل و انفعلاتی است که در طول لیزر مونالیزا تاچ حس می شود و این امر منجر به درد نخواهد شد. عملکرد لیزر بدین گونه است که برای بسیار موثر خواهد بود زیرا لیزر روی سطح سلولی واژن اثر می گذارد و موجب ریزش تعدادی از سلول های سطحی واژن می گردد که این ریزش تنها با میکروسکوپ قابل مشاهده می باشد و در نهایت این سلول ها ترمیم شده و سلول های جدیدی ایجاد می شود.

اثرات لیزر به بافت های زیرین واژن نفوذ کرده و سبب استحکام، افزایش خونرسانی و کلاژن سازی این ناحیه می گردد. نکته ای بسیار قابل توجه این است که، افزایش خونرسانی و جوانسازی در این ناحیه منجر به افزایش حس جنسی می گردد که علاوه بر این امر در نهایت سبب رفع می شود. گاهی اوقات ممکن است افراد مشکلات ارگاسم داشته باشند که در چنین مواقعی می توان با کمک لیزر به رفع این مشکل پرداخت.

جراحی تنگ کردن واژن

جراحی زیبایی زنان یا به انگلیسی vaginoplasty حتما بایستی در اتاق عمل و تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی قرار گیرد. به طور معمول پس از جراحی بیمار می بایست یک ساعت در بیمارستان بستری شود و در طول جراحی به هیچ عنوان فرد دردی را احساس نخواهد کرد ولی پس از جراحی ممکن است فرد کمی درد داشته باشد که این یک امر طبیعی و قابل تحمل است و در نهایت فرد می تواند جهت تسکین درد با مشورت متخصص زنان و زایمان مسکن مصرف نمایید.

تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی

یکی از سوالات شایع در میان زنان این است که تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی؟ در حقیقت نمی توان اظهار نمود کدام روش بهتر است زیرا هر دو روش دارای نتایج یکسانی بوده ولی تنها در چندین مورد با یکدیگر متفاوت می باشند و روش انتخاب جراحی زیبایی زنان بسته به شرایط فرد مشخص می گردد. گاهی اوقات فرد چندین بار سابقه زایمان داشته است و همین امر موجب شده تا بافت واژن شل شود و بافت های زیرین کاملا از دست رفته باشد، لذا چنین بافت های را نمی توان با لیزر مونالیزا تاچ درمان نبود.

تنگ کردن واژن یک جراحی زیبایی بدون عارضه است و برخی از عوارض نظیر التهاب پس از جراحی وجود خواهد داشت، این نوع عارضه ها موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود .

مقایسه تنگ کردن واژن با لیزر و جراحی

تنگ کردن واژن با لیزر بدین صورت است که می تواند بافت زیر پوستی و کلاژنی را تحریک کند و موجب جوانسازی مخاط واژن، تنگ شدن واژن، افزایش حس جنسی و در نهایت جوانسازی واژن شود. ولی افرادی که بافت ناحیه تناسلی آن ها کاملا از دست رفته و شل شده است و حتی در مواردی با بافت های اضافه ای مواجهه شده باشیم، در چنین مواقعی تنگ کردن واژن با لیزر موثر و کمک کننده نخواهد بود، که در این صورت مناسب ترین روش به منظور تنگ کردن واژن جراحی می باشد. جراحی تنگ کردن واژن در اتاق عمل و تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام می گردد. در طول جراحی تنگ کردن واژن می توان چندین مشکل در این ناحیه را بررسی و اقدام به رفع آن ها نمود که این موارد عبارت است از:

  • ترمیم بافت زیرین
  • برداشتن بافت های اضافی
  • درمان افتادگی مثانه
  • جراحی لوله واژن قدامی و خلفی
  • رفع مشکلات رکتوسل

گاهی ممکن است فرد با مشکلات دیگری همچون رکتوسل مواجهه باشد، رکتوسل یا اصطلاحا برآمدگی بافت واژن به داخل می باشد، که در طول این جراحی می توان اقدام به ترمیم این مشکل نمود. در نهایت می توان به صورت همزمان با تنگ کردن واژن چند نوع جراحی زیبایی برای بیمار را انجام داد. البته گاهی ممکن است جهت جوانسازی و افزایش حس جنسی به بیمار پس از جراحی لیزر تکمیلی پیشنهاد شود که انجام این لیزر زیبایی زنان به شرایط فرد بستگی دارد و مشخص می گردد.

اقدامات قبل از عمل تنگی واژن با لیزر

از مهمترین اقدامات قبل از تنگ کردن واژن معاینات و بررسی های لازم می باشد. زیرا بهترین گزینه درمان و جراحی زیبایی زنان پس از بررسی های لازم مشخص می گردد و گاهی ممکن است برای برخی افراد لیزر بهترین گزینه درمان باشد ولی برای برخی افراد دیگر چنین نباشد. لذا قبل از اقدام به جراحی حتما بایستی توسط پزشک معاینه شوید.

گاهی اوقات بایستی قبل از جراحی ناحیه تناسلی فرد مورد بررسی قرار گیرد، زیرا عوامل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به شل شدن ناحیه تناسلی گردد. علت ایجاد این نوع مشکلات و شدت آن ها در روش درمان تاثیر گذار خواهد بود.

عکس قبل و بعد عمل تنگ کردن واژن

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی؟

دوره نقاهت و مراقبت های پس از عمل تنگی واژن بسته به روش جراحی متفاوت می باشد. در صورتی که فرد تنگ کردن واژن با لیزر را انجام داده باشد، تنها به مدت سه تا هفت روز بایستی از برقراری تماس جنسی اجتناب ورزد. به طور معمول به جز مورد ذکر شده هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در فعالیت ورزشی و کارهای روزمره وجود ندارد.

  • اما در صورتی که فرد تحت جراحی تایتنینگ قرار گرفته باشد، دوره نقاهت و مراقبت های پس از جراحی به نسبت لیزر کمی سخت تر خواهد بود و لازم است پس از جراحی فرد به مدت یک شب در بیمارستان بستری شود. همچنین بایستی به مدت یک هفته در منزل استراحت نموده و به مدت یک تا دو ماه از برقراری تماس جنسی و انجام فعالیت های سنگین ورزشی اجتناب ورزد.
  • همچنین می بایست از بلند کردن اجسام سنگین بیش از سه تا چهار کیلو خودداری ورزد.
  • در نهایت پس از یک تا دو ماه داخل واژن ترمیم می شود و در این زمان نیاز به یک معاینه توسط جراح زیبایی زنان می باشد.

نکته آخر

در نهایت در پاسخ به تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی؟ باید بگویم لیزر و جراحی در جوانسازی و عمل تنگی واژن بسیار موثر خواهند بود، اما روش انجام جراحی زیبایی زنان بسته به شرایط فرد مشخص می گردد و نمی توان بیان نمود که کدام روش ارحج و بهتر است زیرا هر دو روش بسیار موثر و با موفقیت بالایی همراه بوده است، همچنین نتیجه هر دو روش یکسان خواهد بود.

 منبع: کلینیک زیبایی رویای آبی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تنگ کردن واژن با لیزر بهتر است یا جراحی"، کلیک کنید.