خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در زنجان غیرقانونی است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در زنجان غیرقانونی است - خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری بهار جاودانه، جعفر قزوینیان در جلسه شورای مسکن استان، افزود: از چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن در کشور سهم استان زنجان ۶۸ هزار واحد است که بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: از ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی حمایتی که برای استان زنجان تعیین شده، اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و میانگین پیشرفت فیزیکی این واحدها بیش از ۷۳ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان به متقاضیان تحویل شده است، ادامه داد: تا پایان سال جاری هم سه هزار واحد برای تحویل به متقاضیان آماده است و در مجموع هفت هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان واگذار خواهد شد.

قزوینیان با بیان اینکه تکمیل آورده متقاضیان در این طرح بسیار سخت است، گفت: تأخیر در آورده‌های متقاضیان موجب می‌شود مراحل پایانی طرح به چالش کشیده شود.

وی با بیان اینکه درصد زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان طی سال جاری به متقاضیان واگذار می‌شود، یادآور شد: شرکت توزیع برق استان باید برای تأمین برق پروژه‌ها همکاری ویژه داشته باشد که در این خصوص از این شرکت گلایه داریم.

قزوینیان افزود: آگهی‌های خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن در فضای مجازی غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند و مشاورین املاک نیز حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند.

وی اضافه کد: به دفاتر ثبت اسناد اعلام شده که حق تنظیم سند این واحدها را ندارند چون وکالت هم یک نوع سند است و این معاملات در هیچکدام از محاکم پذیرفته نیست و طبق قانون، دفاتر ثبت اسناد و املاک مجاز به ثبت این دست از قراردادها نیستند و این اداره کل، هیچ مسئولیتی در قبال خریداران امتیاز نهضت ملی مسکن ندارد.

قزوینیان، همچنین از همکاری سازنده و مطلوب بانک مسکن استان در تأمین منابع مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و افزود: متأسفانه بانک تجارت به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از متقاضیان به دلایلی توان لازم برای پرداخت آورده را ندارند و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند، افزود: متقاضیانی که پیشرفت فیزیکی پروژه آنها بیش از ۸۰ درصد است و کمتر از ۲ میلیارد ریال واریزی دارند هر چه زودتر آورده خود را تکمیل کنند.

این مسؤول افزود: در صورت تکمیل نکردن آورده طی دو ماه حذف خواهند شد، چون اگر تکلیف این متقاضیان مشخص نشود در مراحل آخر تحویل و تکمیل واحدها به مشکل برخورد خواهیم کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در زنجان غیرقانونی است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در زنجان غیرقانونی است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.