درمان اختلالات یادگیری در کودکان

درمان اختلال یادگیری در کودکان، ابتدا شاید برای اکثر والدین ترسناک و دلهره آور به نظر برسد. ولی باید بدانید که این عارضه در کودکی و قبل از سن ورود کودک به مدرسه قابل تشخیص و بهبود است. لباس پلیسی بچه دارای جیب هایی هستند که کودکان می توانند اسباب بازی های خود را در آنها نگهداری کنند . امروزه روش های گوناگونی برای درمان اختلال یادگیری در کودکان به وجود آمده است که در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم. پس نیازی به نگرانی و ترس نیست صرفاً باید صبور باشید و حوصله به خرج دهید. کودک شما نیاز به تمرین ها و اجرای روش های درمانی برای بهبود دارد. تاثیرگذاری این مسیله تا حد زیادی بستگی به شکیبایی والدین خواهد داشت. متاسفانه اکثر والدین پس از مدتی ناامید می شوند و فرایند درمان اختلال یادگیری در کودکان را به تعویق بیندازد.

درمان اختلالات یادگیری در کودکان

اینگونه رفتارها می تواند به کودک و اعتماد به نفس او صدمه وارد کند و باعث شود که کودک در محیط های مختلف مانند مدرسه و کلاس های آموزشی، در ارتباط برقرار کردن با هم سن و سال های خود مشکل داشته باشد و بر نحوه زندگی او تاثیرگذار باشد. اختلال یادگیری در کودکان، یک اختلال عصبی است. کودکانی که به این نوع بیماری دچار هستند معمولاً در فهم، استدلال، یادگیری برخی مسایل و هماهنگی ارتباط بینایی و حرکتی  مشکل دارند. البته این علایم بدین معنا نیست که فرد دارای هوش کمتری نسبت به بقیه است. قابل ذکر است که درمان اختلال یادگیری در کودکان قطعی نیست ولی طبق آمار بدست آمده، امروزه با پیشرفت علم می توان این اختلال را درمان کرد و در صورت عدم درمان کامل می توان با روش های گوناگون آن را تا حد زیادی بهبود بخشید.

علایم اختلال یادگیری در کودکان

در ابتدا باید بگوییم اختلال یادگیری در هر کودکی به شکلی متفاوت بروز می کند. پس علایم دقیق و معینی وجود ندارد که بتوان تمامی کودکان را با آن ها سنجید. همچنین سن بروز این اختلال در هر کودک متفاوت است. امکان دارد این علایم در برخی کودکان بصورت اختلال خواندن یا اختلال نوشتن خود را بروز دهند و برخی دیگر در حل ریاضیات. علایم اختلال یادگیری در کودکان مختلف است. راهنمایی: در این مقاله صرفا به بررسی نحوه درمان این اختلال در کودکان می پردازیم، برای اطلاعات بیشتر درخصوص درمان اختلال یادگیری و انواع آن در سنین مختلف می توانید روی لینک مطلب کلیک کنید و مطلب دیگر ما در این خصوص را نیز مطالعه فرمایید.

با این حال یک سری از علایم و نشانه ها وجود دارد که بروز آن ها می تواند نشان دهنده اختلال یادگیری در کودکان باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم. سایر نشانه های  اختلال یادگیری در کودکان قابل ذکر است که هر کودکی امکان دارد یکی از علایمی که ذکر خواهیم کرد را برای مدتی کوتاه داشته باشد، اما این نوع علایم موقت نشان دهنده اختلال یادگیری نیستند. اختلال یادگیری یم مشکل عصبی است که باعث می شود مغز نتواند خوب اطلاعات را دریافت، ارسال و پردازش کند. این کودکان الزاما کم هوش نیستند و حای می توانند کودکان باهوشی باشند که در مهارت های تحصیلی مشکل دارند. این اختلال کاملا قابل درمان نیست اما می توان به روش های مختلف به این کودکان کمک کرد. وجود مشکل در انجام تکالیف روزمره یکی از معضلاتی است که تقریبا هر کودکی در طول تحصیل خود با آن دست و پنجه نرم می کند؛

اختلال یادگیری چیست؟

به گفته سایت mayoclinic ناتوانی یادگیری، یک بیماری عصبی است که بر توانایی مغز برای ارسال، دریافت و پردازش اطلاعات تاثیر می گذارد. ما اگر یک حوزه خاص از یادگیری به طور مداوم برای کودک مشکل ساز باشد، ممکن است نشان دهنده یک اختلال یادگیری باشد. آیا فرزند شما، با مدرسه مشکل دارد و از خواندن با صدای بلند، نوشتن یک متن یا پرداختن به ریاضیات می ترسد؟ طراحی لباس پلیس راهنمایی رانندگی با توجه به راحتی حرکت و اجتناب از مشکلات در حین کار انجام می شود . برای درک بهتر این مشکل، با ما همراه باشید تا به طور کامل با بیماری اختلال یادگیری و و روش های درمان آن آشنا شوید. همچنین شما می توانید در این رابطه با روانشناس در دکترتو مشورت کنید. در دکترتو امکان مشاوره حضوری، تلفنی و انلاین با بهترین روانشناسان کشور برای شما فراهم شده است.

کودک مبتلا به ناتوانی یادگیری در خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن، درک مفاهیم ریاضی و درک عمومی مشکل دارد. این موضوع سبب بروز مشکل در یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید در افراد مبتلا به این بیماری می شود. به طور کلی تعریف دقیق اختلال یادگیری به این شرح است :” ناتوانی یادگیری به معنای اختلال در یک یا چند فرآیند روانشناختی اساسی است که در درک یا استفاده از زبان، گفتار یا نوشتار دخیل بوده و ممکن است خود را در توانایی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، املا یا انجام محاسبات ریاضی نشان دهد.” مواجهه با این احتمال که کودک شما یک اختلال یادگیری دارد بسیار دشوار است. هیچ پدر و مادری نمی خواهد رنج فرزند خود را ببیند. ممکن است از خود بپرسید که این چه معنایی می تواند برای آینده فرزند شما داشته باشد ، یا نگران باشید که چگونه مدرسه را پشت سر بگذارد.

شاید نگران این باشید که به دلیل مشکلات یادگیری فرزندتان ، ممکن است به او بر چسب “کند ذهن” بزنند یا او را به کلاس ضعیف تری ببرند. اما نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که اکثر بچه های دارای ناتوانی در یادگیری دقیقاً مانند بقیه باهوش هستند. فقط باید نوع آموزش آنها متناسب با سبک های یادگیری مخصوص آنها باشد. با اطلاعات بیشتر در مورد کلیات ناتوانی های یادگیری ، و به طور ویژه مشکلات یادگیری فرزند خود ، می توانید به زمینه سازی موفقیت آنها در مدرسه و خارج از مدرسه کمک کنید. اگر مشکوک هستید که مشکلات یادگیری فرزند شما ممکن است به کمک ویژه ای نیاز داشته باشند ، لطفاً در گرفتن کمک تاخیر نکنید. هرچه زودتر پیش بروید ، شانس فرزندتان برای دستیابی به پتانسیل کاملش بیشتر می شود. تشخیص اختلال یادگیری یک فرایند است.

این فرایند شامل آزمایش ، گرفتن شرح حال و معاینه توسط یک متخصص آموزش دیده است. یافتن یک مرجع معتبر مهم است. از مدرسه فرزند خود شروع کنید و اگر آنها نتوانستند به شما کمک کنند ، از پزشک ، دوستان و خانواده خروش تشخیص اختلال یادگیری در کودکان روش های متفاوتی برای تشخیص و درمان اختلال یادگیری در کودکان وجود دارد. لباس بسیجی دخترانه بسیار رنگارنگ و زیباست . اگر احساس کردید که تشخیص آن از عهده شما خارج است باید به یک متخصص یا روانشناس مراجعه کنید.ود که با موفقیت با مشکلات یادگیری مقابله کرده اند ، سوال کنید. توجه داشته باشید که گاهی تشخیص این اختلال در کودکان بسیار سخت و پیچیده است. به صورتی که تیمی از متخصصان و روانشناسان مختلف باید بر روی کودک شما کار کنند.

متخصصینی که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند شامل: روانشناس بالینی، روانشناس کودک، روانشناس رشد، روانشناس تربیتی، گفتار درمان، متخصص علوم اعصاب و روان، روان پزشک، سایکومتریست ها هستند. برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی از متخصصین شعب مختلف مراکز علوم اعصاب و روانشناسی سایبر با شماره می توانید تماس بگیرید. از چه آزمون هایی برای تشخیص اختلال یادگیری در کودکان استفاده می شود؟ برای تشخیص و درمان اختلال یادگیری در کودکان مراکز درمانی و مدارس از آزمون های مختلفی استفاده می کنند. مخصوصاً برای افرادی که دارای معلولیت هستند امکان دارد در صورت نیاز آزمون های بیشتری گرفته شود تا بتوانند تشخیص دقیق تری داشته باشند. اما به طور کلی معمولاً از پنج آزمون، نقشه مغزی، زبان، یکپارچگی تست هوش و آزمون پیشرفت تحصیلی استفاده می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان اختلالات یادگیری در کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان اختلالات یادگیری در کودکان"، کلیک کنید.