دشمنان یکی پس از دیگری در برابر انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند

دشمنان یکی پس از دیگری در برابر انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند

بهار جاودانه/همدان رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان یکی پس از دیگری در برابر انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند، گفت: تا زمانی که فرهنگ شهادت، دفاع و ولایت‌پذیری در جامعه حاکم است دشمن نخواهد توانست این انقلاب را شکست دهد.

سردار قدیر نظامی شامگاه شنبه ۵ آبان در شانزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد واحد همدان، با نثار درود به روح بلند تمام شهدای وطن و جبهه مقاومت، اظهار کرد: امروز میزبان شهدایی هستیم که گمنام ماندند و نخواستند نامی از آن‌ها باقی بماند، شهدایی که باید رهرو راه آن‌ها باشیم.

وی یادی از شهدایی والامقامی کرد که شب گذشته در حرکت بزدلانه رژیم صهیونیستی در تجاوز به کشور به شهادت رسیدند و در ادامه گفت: قدر شهدا برای ما روشن است، چرا که در راه دفاع از اسلام جنگیدند و جان خود را فدا کردند و از همه هستی خود گذشتند تا اسلام به حیات خود ادامه دهد.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از نظر من شهادت یک حادثه نیست بلکه انتخابی آگاهانه و هوشمندانه است، افزود: شهدا برای رسیدن به وصال با تصمیمی هوشمندانه و آگاهانه وارد عرصه می شوند و شهادت را انتخاب می‌کنند.

وی ارتباط خاص و خالصانه با خداوند را عامل دستیابی به جایگاه والای شهادت دانست و تأکید کرد: هیچ شهیدی بدون اراده به شهادت نرسیده است و همه بر اساس یک تصمیم و اراده و یک حرکت آگاهانه به این مقام دست یافته‌اند.

نظامی یکی از موارد مورد توجه در دوران دفاع از کشور را حضور دانشجویان در عرصه دفاع مقدس دانست و افزود: حدود ۵۰۰۰ دانشجو برای دفاع از کشور و مقابله با دشمنان به جبهه‌های جنگ شتافتند و نقش بسیار تعیین‌کننده و مهمی نیز داشتند.

وی ادامه داد: اکثر مسئولیت‌ها و رده‌های فرماندهی به دانشجویان محول می‌شد و نقش آنها در رده‌های مهندسی و پزشکی و درمان نیز اثرگذار بود، بنابراین حضور آنها علاوه بر بعد کمی دارای کیفیت نیز بود.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مسئولان کشور بعد از دفاع مقدس نیز همان دانشجویانی بودند که در صحنه دفاع در جبهه‌ها حضور داشتند.

سردار قدیر نظامی اظهار کرد: امروز نیز دانشجویان می توانند در برهه‌های حساس کنونی سهم بزرگ‌تری در دفاع از نظام جمهوری اسلامی داشته باشند و مهم این است که آن‌ها اراده کرده و حضور فعالی در صحنه‌های مختلف از خود به نمایش بگذارند و بتوانند در این شرایطی که از دفاع مقدس حساس‌تر بوده همچون شهدای دانشجوی آن زمان سهم تعیین کننده‌ای داشته باشند.

وی افزود: در دوره دفاع مقدس دانشجویان هوشمندانه با ورود به عرصه‌های سیاسی و دفاعی نقش‌ها و تاثیرات بزرگی داشتند اما در همان زمان تعدادی از دانشجویان در تله طراحی شده از سوی دشمن قرار گرفتند و مسیر انحرافی را انتخاب کردند و سرنوشت آنها خیانت به ملت، کشور، نظام اسلامی و راه شهدا شد و از سال ۱۳۵۸ به بعد بخش عمده‌ای از منافقین و گروه‌های چپ و راست دانشجویانی بودند که متأسفانه به دلیل تحلیل اشتباه از شرایط، اعتماد به تحلیل‌های دشمن و انحراف فکری و سیاسی مسیر اشتباهی را انتخاب کردند که بعد از گذشت سال‌ها نیز خیانت آنها به نظام اسلامی ادامه دارد.

رئیس کمیسیون سیاسی امنیتی دفاعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این افراد که به بیراهه رفتند اکنون جاسوس‌هایی هستند که به دشمن خدمت کرده و در حقیقت به کشور خود خیانت می‌کنند بنابراین اساتید، دانشجویان و نسل جوان باید مراقب تله‌های دشمن در مسیر راه خود باشند، اضافه کرد: برای برخی شبهه ایجاد شده که اگر عملیات طوفان الاقصی شکل نگرفته بود حوادث بعد از آن در غزه، لبنان، جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران رخ نمی‌داد، اما این تحلیل اشتباهی است و تمام حوادثی که اکنون با آنها مواجه هستیم پیش‌بینی نشده و اتفاقی نیست بلکه این حوادث یک ریشه تاریخی در منطقه  غرب آسیا دارد.

نظامی با بیان اینکه ۷۰ سال پیش زمانی که رژیم صهیونیستی در یک طرح خائنانه توسط غرب به ویژه انگلیس جنایتکار تأسیس و تشکیل شد تا یک امپراطوری بزرگ در آسیای غربی و خاورمیانه شکل گیرد و از همان ابتدا استراتژی نیل تا فرات را مطرح کردند، ادامه داد: مستکبران بنا داشتند از شمال آفریقا تا خلیج فارس یک امپراطوری یهودی یا صهیونیستی را ایجاد کنند تا با تسلط بر تمام منابع ثروت در این منطقه، مناطق نفتی و استراتژی، خسارت و لطمه اساسی به تمدن اسلامی و تاریخ و تمدن کشورهای این منطقه وارد کرده و محلی برای تامین اهداف و منافع تمدن غرب باشد که به دنبال این اهداف یک رژیم کوچک مسلح به انرژی هسته‌ای شد.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی، معنوی و سیاسی غرب از رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: آن‌ها برای استراتژی توسعه جغرافیایی و اشغال کردن سرزمین‌ها برنامه‌ریزی کردند تا به اهداف خود برسند و جنگ‌های اعراب و اسرائیل در حقیقت جنگ‌هایی با هدف جلوگیری از گسترش اسرائیل بود اما این رژیم تمام کشورهای عربی را شکست داد یا آنها تسلیم شدند. بنابراین به مدت ۷۰ سال هیچ قدرتی که بتواند در برابر رژیم صهیونیستی قد علم کند وجود نداشت.

رئیس کمیسیون سیاسی امنیتی دفاعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یهودیان مطابق با کتب دینی تحریف شده معتقد هستند که باید مردم غیر یهود برده آنها بوده یا کشته شوند، گفت: رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از سوریه و اردن را در کنترل خود دارد و استراتژی دوم آنها این بود که هیچ کشوری در منطقه نباید از این رژیم منحوس قدرتمندتر باشد و برای رسیدن به این هدف تمام دانشمندان هسته‌ای منطقه را یکی پس از دیگری ترور کردند.

نظامی با اشاره به حمله اسرائیل به عراق و بمباران مراکز هسته‌ای آنها، بیان کرد: استراتژی بعدی توسعه غیرجغرافیایی بود به این صورت که با تمامی کشورهای منطقه آسیای غربی سازش کرده و به ارکان سیاسی، امنیتی و اقتصادی آنها نفوذ کنند و تا حدودی در در انجام آن موفق بودند.

وی با بیان اینکه آخرین طرح آنها صلح بود که در آن صورت نهضت فلسطین برای همیشه ذبح شده بود، افزود: یکی از اهداف آنها ایجاد یک کریدور از کشور هند تا رژیم صهیونیستی و اروپا بود به طوری که اقتصاد تمام کشورها را به یکدیگر متصل کنند تا یک قدرت بزرگ اقتصادی با مدیریت رژیم صهیونیستی ایجاد شود. بنابراین عملیات طوفان الاقصی این طرح را بهم زده و آن را نقش برآب کرد.

نظامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از اتفاقات بزرگی بود که مانع از پیشرفت استراتژی‌ها و طرح‌های غرب شد، خاطرنشان کرد:  جمهوری اسلامی ایران با تشکیل محور مقاومت خط دفاعی قدرتمندی را در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کرده که همین نیز باعث عصبانیت این رژیم منحوس شده است.

وی با اشاره به تلاش آمریکا و رژیم کودک‌کش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه ایران، گفت: داعش اساسا توسط غرب و در راستای منافع رژیم صهیونیستی ایجاد شده بود و هدف نهایی آن مهار کشورهای محورهای مقاومت و ضربه اساسی به جمهوری اسلامی و تجزیه کشور بود.

وی ادامه داد:  شهیدانی چون شهید سلیمانی، شهید همدانی، سید حسن نصرالله و یحیی السنوار متوجه این طرح‌ها و توطئه‌ها شدند و با هدایت مقام معظم رهبری آنها را خنثی کردند.
وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل طی ۷۰ سال نتوانستند طرح‌های استعماری و استثماری خود را در منطقه به نتیجه برسانند و یا ناقص پیش بردند، گفت: عامل این اتفاق نیز محور مقاومت به رهبری ایران است که آنها نیز به خوبی به آن واقف هستند.
وی با تاکید بر اینکه عصبانیت تمدن غرب و آمریکا نیز از شکست‌های مکرر در قبال ایران است، افزود: سوال اینجاست اگر ما با اسرائیل وارد مبارزه نمی‌شدیم و یا عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق رقم نمی‌خورد آیا رژیم صهیونیستی دست‌بردار بود؟  پاسخ این است به طور قطع خیر.

وی گفت: ماهیت رژیم صهیونیستی بر توسعه اشغالگری، تجاوز و نابودی تمدن اسلامی بنا نهاده شده است.

وی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را در تاریخ کم‌سابقه دانست و با اشاره به سوزاندن زنده زنده انسان‌ها تا قتل عام زنان و کودکان و نسل‌کشی، تأکید کرد: عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق یک و ۲ چهره واقعی تمدن غرب و آمریکا را آشکار کرد و دنیا متوجه شد که سیکل حیات این تمدن متکی بر بحران‌سازی و ترور و جنایت و کشتار انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه دانشجویان کشورهای اروپایی متوجه این قضیه شدند و با اذعان به اینکه دموکراسی و حقوق بشر یک فریب بزرگ است برای مقابله با این تمدن به خیابان‌ها آمدند، گفت: این مهم از نتایج و دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی بود.

وی با بیان اینکه خط بطلان بر تصور شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی یکی دیگر از نتایج این عملیات بود،  کرد: در حال حاضر نیز نیروهای ارتش متجاوز اسرائیل به تصور جبران این شکست دست به بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان زده‌اند که البته این هم موید شکست تاریخی آنهاست.

وی تشکیل موج عظیم ضد غربی در جهان بین جوانان و اقشار مختلف مسئله‌ای نبود که به راحتی قابل تحقق باشد، خاطرنشان کرد: طی یک نظرسنجی در غرب نتانیاهو به عنوان منقورترین رهبران جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به شکست امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل و فرار صدها هزار نفر از شهرک نشینان یهود که به ظلم و زور در این مناطق سکونت داده شده بود، گفت: ضربه سهمگین اقتصادی به بدنه رژیم صهیونیستی از دیگر دستاوردهای طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق بود به طوری که بنا به گفته اقتصاددانان خروج از این وضعیت ۱۰ سال زمان می‌برد.

رئیس کمیسیون سیاسی امنیتی دفاعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: طبیعی است که دشمن از این تحولات عصبی باشد و مشکلاتی را ایجاد کند و ما باید بپذیریم وارد مقطع جدیدی از رویارویی با دشمن شدیم که می‌توان آن را پیچ تاریخی یا نزدیک به صعود قله ابلاغ و اعلام کرد.

نظامی با بیان اینکه دشمن با تمام عرض اندام تبلیغاتی به شدت آسیب‌پذیر است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نقاط ضعف زیادی به لحاظ تاکتیکی و اقتصادی دارد و نمی‌تواند با آزادی عمل رفتار کند و این رژیم پدافندی عمیق و استراتژیک ندارد و تمام نقاط آن در دسترس است.

وی ادامه داد: آنها به توانایی‌های ایران آگاه بوده و نمی‌توانند وارد یک درگیری گسترده شوند، اما دشمنان ایران می‌دانند که نظام جمهوری اسلامی قابلیت‌هایی دارد که با حمله آنها به مردم بی‌دفاع غزه و جنوب لبنان متفاوت است.

رئیس کمیسیون سیاسی امنیتی دفاعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک قدرت و بازیگر تعیین کننده در منطقه است، گفت: بحران در خاورمیانه سریع به یک بحران بین‌المللی تبدیل می‌شود و ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که تاکنون استفاده نکرده است اما شرایط کنونی حساس بوده و بیش از ۴۵ سال گذشته تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی نیازمند انسجام، هوشمندی وحدت کلمه هستیم.

نظامی اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که ترکیب ادبیات قدرت، تدبیر، هوشمندی و اراده به پیروزی منتهی خواهد شد و بنا نیست در مسائل پیچیده که نیاز به درایت و دقت دارد به صورت احساسی عمل شود.

وی با بیان اینکه مردم و جوانان باید توجه کنند ما ضمن اینکه ظرفیت‌های زیادی برای آسیب زدن به دشمن داریم اما باید تمام اقدامات به پشتوانه وحدت و انسجام ملی صورت گیرد تا با پیروی از رهبری از این پیچ تاریخی عبور کنیم، تأکید کرد: دشمنان یکی پس از دیگری در برابر انقلاب اسلامی شکست خوردند و انقلاب توانست با عبور از این موانع و مشکلات به عنوان یک بازیگر قدرتمند در جهان امروز حاضر شود و تا زمانی که فرهنگ شهادت، دفاع و ولایت پذیری در جامعه حاکم است دشمن نخواهد توانست این انقلاب را شکست دهد.

پایان خبر بهار جاودانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دشمنان یکی پس از دیگری در برابر انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دشمنان یکی پس از دیگری در برابر انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند"، کلیک کنید.