رتبه اول گیلان در زراعت چوب کشور

رتبه اول گیلان در زراعت چوب کشور

بهار جاودانه/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیش از 18 هزار هکتار از عرصه های ملی و 35 هزار هکتار از مستثنیات مردم در حوزه زراعت چوب در استان فعالیت می کند، گفت: به لحاظ سطح، رتبه سوم زراعت چوب در کشور و به لحاظ تولید رتبه اول را داریم.

صالح محمدی در گفت وگو با بهار جاودانه با بیان اینکه استان گیلان در حوزه جنگل ها جزو استان های شاخص و پرچمدار کشور است، اظهارکرد: بیش از 80 درصد عرصه های های استان در حوزه جنگل و مرتع مدیریت می شود لذا به دلیل طرح تنفسی که به جنگل های هیرکانی داده شده همچنین نیاز واحدهای سلولزی به مواد اولیه، یکی از موضوعاتی که مورد پیگیری و مدیریت داریم، بحث زراعت چوب است.

وی با بیان اینکه بیش از 18 هزار هکتار از عرصه های ملی و 35 هزار هکتار از مستثنیات مردم در حوزه زراعت چوب در استان فعالیت می کند، افزود: به لحاظ سطح، رتبه سوم زراعت چوب در کشور و به لحاظ تولید رتبه اول را داریم که این نشان از برخورداری آب و هوا و شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز است که در این اقلیم درختان سریعتر رشد کرده و به بهره برداری می رسد.

محمدی با تاکید بر اینکه برای متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه چوب، نهال کافی دیده شده و 13 میلیون اصله نهال در نهالستان های دولتی و بخش خصوصی در استان داریم، گفت: در راستای کاشت یک میلیارد درخت که از تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت انقلابی سیزدهم است همچنین در بحث زراعت چوب هم به اندازه کافی این نهال ها تدارک دیده شده و به شدت پیگیر این هستیم عرصه هایی که در اختیار دستگاه های دولتی هستند، حاشیه استخرهای پرورش ماهی و جاهایی که امکان کاشت صنوبر را داشته باشد  برای این پروژه اختصاص دهیم.

پایان خبر بهار جاودانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رتبه اول گیلان در زراعت چوب کشور" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رتبه اول گیلان در زراعت چوب کشور"، کلیک کنید.