سرپرست حجاج ایرانی در مسجد شجره محرم و عازم مکه مکرمه شد – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

سرپرست حجاج ایرانی در مسجد شجره محرم و عازم مکه مکرمه شد - خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری بهار جاودانه، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در میان جمع انبوهی از زایران کشورهای مختلف به ویژه کاروان هایی از ایران، لباس احرام بر تن کرد که پس از زیارت مرقد مطهر رسول اکرم (ص) و ایمه معصوم (ع) در قبرستان بقیع، برای انجام مناسک حج رهسپار مکه مکرمه بودند.

حضور سرپرست حجاج ایرانی در کنار دیگر ضیوف الرحمان در مسجد شجره با استقبال زایران ایرانی روبرو شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زایران بیت الله الحرام توصیه کرد: میقات مسجد شجره یکی از مهمترین میقات هایی است که پیامبر گرامی اسلام و ایمه معصومین (ع) در آن محرم شده اند. این میقات همواره مورد توجه مومنین بوده است. انسان وقتی به میقات می آید باید دنیا و زخارف دنیا را ترک و خود را برای مهمانی خدا آماده کند. بریدگی از وابستگی های نفسانی به زایران بیت الله الحرام بسیار کمک می کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پس از محرم شدن و اقامه نماز در مسجد شجره، به اتفاق هیاتی از مسیولان حج جمهوری اسلامی ایران و همراه با زایران کاروان های ایرانی با قطار سریع السیر حرمین راهی مکه مکرمه شد.

سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت از جمله همراهان سرپرست حجاج ایرانی در این سفر بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدت اقامت خود در مدینه از نزدیک مسایل و امور مربوط به زایران را دنبال و از هتل های محل استقرار آنان دیدن می کرد.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

مسجد شجره، پس از مسجدالنبی، یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد مدینه به شمار می رود. این مسجد در حال حاضر 26 هزار مترمربع زیربنا دارد که با احتساب امکانات جانبی، مساحت آن به 90 هزار مترمربع می رسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرپرست حجاج ایرانی در مسجد شجره محرم و عازم مکه مکرمه شد – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرپرست حجاج ایرانی در مسجد شجره محرم و عازم مکه مکرمه شد – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.