عکس| عاشورای ۱۵۰ سال پیش در «خوی»

آفتاب‌‌نیوز :

زمان بین سال‌های ۱۳۰۰تا ۱۳۰۲قمری است، یعنی درست ۲ دهه پیش از وقوع انقلاب مشروطه؛ مکانی که از آن زمان تا کنون مأمن عزاداران حسینی بوده است و هرسال در روز عاشورا محلی می‌شود برای سوگواری.

در مرکز این عکس، مردانی دیده می‌شوند که بر سر و سینه می‌زنند و گرداگردشان را خیل عاشقان حضرت پر کرده‌اند و تماشا می‌کنند و جالب است که ۳-۲ نفر در جلوی تصویر، بی‌توجه به مراسم برگشته‌اند و به دوربین نگاه می‌کنند.

در سوی چپ عکس، اما عمارتی رخ‌نمایی می‌کند که به نام تلگراف‌خانه شهرت داشته است.

عکاس هم علی‌خان والی است که در آن‌برهه حاکم این شهر بود و خود البته عکاسی چیره‌دست. او که پدرش، وزیرمختار ایران در روسیه بود در آن کشور با

فن عکاسی آشنا شد و از تاریخ، طبیعت و مردم شمال‌غرب ایران عکس‌های بی‎‌نظیری ثبت کرده است.

عکس| عاشورای ۱۵۰ سال پیش در «خوی»

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عکس| عاشورای ۱۵۰ سال پیش در «خوی»" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عکس| عاشورای ۱۵۰ سال پیش در «خوی»"، کلیک کنید.