لوکیشن «کودکی» دوبار آتش گرفت

لوکیشن «کودکی» دوبار آتش گرفت

به گزارش خبرگزاری بهار جاودانه،لیلا نیکزاد نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه کودکی که به چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه راه یافته است، درخصوص چگونگی شکل‌گیری ایده فیلم و روند کارگردانی گفت: در ابتدا حدود پنج تا شش ماه به دنبال ایده‌ای مناسب بودم. با وجود اینکه چندین بار سعی کردم فیلمنامه‌هایی را بنویسم یا ایده‌هایی را از دیگران بپذیرم، هیچ‌کدام از آنها را مناسب ندیدم تا اینکه دوستم پناه خدایاری یک روز با من تماس گرفت و ایده‌ای را پیشنهاد کرد. ایده بسیار کلی بود از او اجازه گرفتم و تغییرات زیادی را در آن اعمال کردم و سرانجام تبدیل به طرح و سپس فیلم‌نامه کودکی شد.

به گزارش بهار جاودانه، این کارگردان با اشاره به انتخاب بازیگران بیان کرد: بعد از نوشتن فیلمنامه، به دنبال بازیگرانی بودم که بتوانند نقش‌ها را به خوبی ایفا کنند. اولین و مهم‌ترین کاراکتری که باید برای آن بازیگر پیدا می‌کردم، نقش پدر بود. پس از دیدن عکس‌های مختلف، به بختیار پنجه‌ای رسیدم و از همان ابتدا مطمئن شدم که او برای این نقش مناسب است. پس از مدتی، فیلمنامه را برایش فرستادم و او بسیار استقبال کرد. از همان لحظه همراهی بسیار خوبی با پروژه داشت و در تمام مراحل کنار من بود.

نیکزاد درخصوص اکران فیلم کودکی در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: از آنجا که فیلم کوتاه اصولاً برگشت مالی ندارد، بسیار خوشحالم که فیلمم در جشنواره فیلم کوتاه تهران اکران می‌شود. طبیعتاً احتمال اکران‌های متعدد در سینما برای فیلم‌های کوتاه وجود ندارد، حتی اگر به فستیوال‌های دیگر هم برود در بهترین حالت آن را در میان افرادی که هم‌زبانم نیستند می‌توانم تماشا کنم؛ بنابراین یکی از مزایای جشنواره فیلم کوتاه تهران این است که می‌توانم در کنار دوستان، همکاران و عوامل فیلم، این تجربه را داشته باشم که برایم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

نیکزاد در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه تحصیلاتم در رشته کارگردانی است و علاقه زیادی به ساخت فیلم دارم. اهالی سینما من را به عنوان نویسنده می‌شناسند. یک نویسنده وقتی یک فیلمنامه می‌نویسد و به کارگردانی می‌سپارد نتیجه نهایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ بنابراین اگر خودم کارگردان باشم، می‌توانم جهانی را که در فیلمنامه خلق کرده‌ام، دقیقاً در فیلم هم ببینم. درست یا غلط بودن آن مسئله‌ای جداست، اما این یکی از جذابیت‌های فیلمسازی برای من است.

۲۴۴۵۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لوکیشن «کودکی» دوبار آتش گرفت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لوکیشن «کودکی» دوبار آتش گرفت"، کلیک کنید.