نیاز کشور به «کلزا» حدود 3.5 میلیون تن است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

نیاز کشور به «کلزا» حدود 3.5 میلیون تن است - خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار بهار جاودانه، سعداله منصوری، مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با بهار جاودانه درباره برداشت کلزا اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود حدود 75 هزار تن دانه کلزا برداشت شده است.

وی درباره پیش بینی برداشت این دانه روغنی گفت: پیش بینی تولید کلزا در کشور طی سال زراعی جاری افزون بر 250 هزار تن است.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت تضمینی هر کیلو گرم دانه کلزا در سال زراعی 1403-1402، 35 تومان تعیین شده است، یادآور شد: نیاز کشور بر اساس روغن سرانه مصرفی حدود یک میلیون و 500 هزار تن برآورد می شود. اگر محاسبه بر اساس صرفاً دانه کلزا باشد نیاز کشور حدود 3 میلیون و 500 هزار تن دانه کلزا برآورد می شود. علاوه بر موضوعات و فعالیت های ضروری فنی در عرضه استان ها نگرش متمرکز و هدفمند به مباحث اقتصادی و بازرگانی تولید روغن در کشور از مراحل ابتدایی مبلغی کشت و هزینه های داشت و برداشت و نهایتاً فروش رضایتمند محصول توسط کشاورزان می تواند هر سال گامی را در جهت توسعه کشت دانه های روغنی در کشور بردارد.

این مسوول دولتی گفت: اعلام به موقع قیمت به نحوی که در فصل کشت زارعین فرصت انتخاب کشت دانه های روغنی را داشته باشند و در رقابت با سایر گیاهان کفه ترازو، همواره کشاورزان را ترغیب به کشت دانه های روغنی می کند.

منصوری افزود: به علاوه عدم بلاتکلیفی کشاورزان در زمان برداشت برای تحویل دانه تولید شده و نیز پرداخت به هنگام بهای دانه، گام اساسی دیگری در این زمینه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نیاز کشور به «کلزا» حدود 3.5 میلیون تن است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نیاز کشور به «کلزا» حدود 3.5 میلیون تن است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.