۲۰ هزار پروانه کشاورزی در طول یک سال گذشته صادر شده است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

۲۰ هزار پروانه کشاورزی در طول یک سال گذشته صادر شده است - خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار بهار جاودانه، هادی فرجی آزاد شامگاه پنچشنبه در مراسم گرامیداشت روز اصناف ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: اول تیر ماه روز اصناف است که خدمت تمام اصناف و کسبه و تولیدکنندگان تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اصناف در طول این سال‌ها به عنوان زنجیره تولید و مصرف فعالیت کرده‌اند و در سال ۱۳۳۴ آئین نامه اصناف و اتحادیه‌ها تصویب و در سال ۱۳۵۰ قانون نظام صنفی تشکیل و اتاق اصناف و کمیسیون نظارت مستقر شد.

وی افزود: در بخش کشاورزی بعد از گذشت ۴۰ سال در سال ۱۳۸۹ نظام صنفی در سراسر کشور شروع به کار کرد و بعداز ۱۰ سال آئین نامه نظام صنفی کشاورزی به تصویب رسید و در سال ۱۴۰۰ ساختار جدید به نام اتاق اصناف کشاورزی از سوی وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

فرجی آزاد خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه زیرساخت‌های لازم تشکیل و استقرار فراهم نشده بود، با تلاش و پیگیری در خرداد ۱۴۰۲ در استان ما راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: در کلیه شهرستان‌های استان کمیسیون نظارت بر اسناد کشاورزی و صدور پروانه و شناسنامه آغاز شد و طی یک سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار پروانه صادر شده است.

وی گفت: هدف از تشکیل نظام صنفی کشاورزی و نظام صنفی سازماندهی شاغلین، بخش آموزش و ترویج تولیدکنندگان و حضور در مجامع تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از زمان تشکیل اتاق، فعالیت‌های مختلفی انجام شده است، گفت: احیا دریاچه ارومیه، اجرای قانون بیمه تأمین اجتماعی با نرخ مخفف در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و اعتباربخشی به پروانه‌های صنفی و اتصال سامانه سبک به درگاه ملی مجوزساز از جمله چالش‌های ماست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۲۰ هزار پروانه کشاورزی در طول یک سال گذشته صادر شده است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۲۰ هزار پروانه کشاورزی در طول یک سال گذشته صادر شده است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.