چرا کوروش کمپانی؟ – بهار جاودانه
چند روزی است ماجرای کمپانی کوروش که تا چندی قبل مرکزی برای برآورده کردن رویای دوستداران آیفون بود، بر سر زبان ها افتاده است؛ کمپانی که مدعی بود این گوشی همراه محبوب اما گران قیمت را با قیمتی نازل به دست مشتریان و مصرف کنندگان می رساند حالا کلاهبردار از آب درآمده است و مالک آن متواری شده است.
به گزارش بهار جاودانه، موضوع کلاهبرداری های اینترنتی و شرکت هایی که با دادن وعده هایی رنگارنگ به مشتریان پس از مدتی با به جیب زدن سودی کلان بدون آن که کسی پاسخگوی مردم باشند عرصه را ترک کرده و شمار زیادی از فریب خوردگان را راهی مراجع قضایی می کند، داستان تازه ای نیست و تقریبا هرزگاهی نام یکی از این شرکت ها بر سر زبان ها می افتد.
این شرکت ها با توسل به شیوه کلاهبرداری پانزی و با دادن وعده های عجیب و شیرین، جملات انگیزشی درباره قانون جذب، نمایش زندگی لاکچری و دعوت از چهره های معروفی چون خواننده ها، بازیگران یا فوتبالیست ها تلاش می کنند به مشتری اثبات کنند که قابل اطمینان هستند و مصرف کننده می تواند با آسودگی خریدی زیرقیمت داشته باشد.
یکی از همین شرکت ها کوروش کمپانی است که به تازگی ماجرای کلاهبرداری و فرار مالک آن خبر داغ رسانه ها شده است و تقریبا هیچ کانال و رسانه ای نیست که در آن خبری از این موضوع مشاهده نکنید.
این شرکت مدعی بود گوشی موبایل آیفون را که بین 35 تا 40 میلیون تومان در بازار داد و ستد می شود را از طریق حذف واسطه ها به قیمت 20 میلیون تومان به دست مصرف کننده می رساند و دلیل خود را حذف واسطه ها اعلام می کرد. مدیران این شرکت پس از دریافت پول از مردم به آنها وعده می دادند که یک ماه دیگر گوشی خود را دریافت می کنند و حتی قراردادهای خود را طوری تنظیم کرده بودند که در صورت تاخیر در تحویل کالا، اتهامی متوجه آنان نباشد. اما به تازگی خیلی از خریداران متوجه شدند که این رویافروشی سرابی بیش نبوده و خبری از گوشی محبوب 20 میلیونی نیست!
چرا کوروش کمپانی؟
اگر شما هم پای ثابت فضای مجازی و کانال های تلگرامی باشید قطعا اخبار و تصاویر مربوط به درآمد و سود کلان این کمپانی از تجارت گوشی های زیر قیمت شرکت اپل را دیده اید، به عنوان مثال در یکی از این کانال ها با انتشار تصویری نوشته شده«اگر براتون سواله کوروش کمپانی طی 10 ماه چقدر سرمایه از مردم جذب کرد پاسخ یک دو با دوازده تا صفر جلوشه به تومان! »
البته آن طور که ایرنا نوشته همان زمان برخی ناظران بازار هشدار دادند که فروش موبایل آن هم نصف قیمت بازار این شایبه را ایجاد می کند که شرکت مذکور روش «شرکت های پانزی» را در پیش گرفته است. به این صورت که با یک سرمایه گسترده فعالیت خود را شکل می دهند و با دریافت پول از مردم، به وعده های قبلی خود ترتیب اثر می دهند و این روش را تا آنجایی ادامه می دهند که با کمبود ورود سرمایه از سوی مردم مواجه شوند.
حالا این سوال پیش می آید که چرا به رغم هشدارها این کمپانی تا این حد توانسته بین مردم نفوذ داشته و اعتماد مشتریان را جلب کند؟
پاسخ به این سوال در گروی تبلیغات این شرکت است. تبلیغات همواره یکی از موثرترین ابزارها برای فروش بوده و بسیاری از تولیدکنندگان از معروفترین برندهای جهانی تا کوچکترین کمپانی ها از این ابزار برای بالابردن فروش خود غفلت نمی کنند.
اما نحوه تبلیغات و ابزار آن همواره نقشی بسزا در جلب مشتری برای شرکت ها داشته است. کوروش کمپانی از آن دست شرکت ها است که به خوبی با تبلیغات و چون و چند آن آشنا بوده و با ادعایی که تا حد زیادی دور از ذهن است توانسته تعداد زیادی مشتری را جلب کند. این شرکت در اقدامی زیرکانه با استفاده از چهره های مشهور دنیای واقعی و مجازی از بازیگران و ورزشکاران گرفته تا سلبریتی ها و بلاگرها تلاش کرد به مشتریانش بقبولاند که شرکتی معتبر و قابل اطمینان است و می توانند به تصاویر افراد معروفی که برای خرید آیفون 13 به این کمپانی سرزده و اتفاقی هم عکسی را به یادگاری گرفته اند رجوع و تصمیم گیری کنند.
حالا اما چند روزی است که مشخص شده این شرکت بدهکار مردم شده و خبری از مالک آن نیست. آنچه بیش از همه مورد توجه واقع شده انتشار همزمان لیست بلندبالایی از افراد مشهوری است که برای این شرکت تبلیغ کرده بودند.
در پی انتشار این لیست در فضای مجازی فشارهای زیادی بر این افراد وارد آمده و برخی از آن ها به این ماجرا واکنش نشان داده اند. این واکنش ها از عذرخواهی و ابراز تاسف تا حتی طلبکاری و شانه خالی کردن متفاوت است. به عنوان مثال یکی از بازیگران گفته که او هم فریب خورده و پیگیر ماجرا است و در طرف دیگر بازیگر دیگری با بیان این که به من ربطی ندارد شانه از ماجرا خالی می کند و این وسط تنها مردمی مانده اند که با ترسیم رویای خرید گوشی حالا باید جای آیفون، پرونده به دست پله های کلانتری و مراجع قضایی را به امید استرداد پولشان بالا و پایین کنند.
چه باید کرد؟
قطعا کوروش کمپانی آخرین دست از این شرکت های پانزی طور نیست. گرچه شرکت ها و کمپانی های معتبری هم در فضای مجازی و واقعی هستند که خوشنام بوده و واقعا به وعده هایشان عمل می کنند اما آنچه به نظر منطقی است این است که علاوه بر مسیولیت مراجع مسیول و پلیس فتا در نظارت بر محتوای فضاهای مجازی خود مردم هم باید پیش از هرچیز با بالابردن آگاهی خود از قوانین خرید مراقب باشند فریب تبلیغات این چنینی و حضور فلان چهره و شخصیت را نخورند تا طعمه کلاهبردارها نشوند.
در کنار این چهره های معروف و مشهور نیز باید مراقب محبوبیت خود به عنوان سرمایه ای ارزشمند بوده و پیش از آن که هر تبلیغی را بپذیرند احتیاط و توجه کنند که هرگفته ای از سوی آن ها به مثابه بهار جاودانه تاییدی بر ادعای شرکت ها است و مهمتر از آن بازی با اعتماد مردمی است که سال ها طرفدار آن ها بوده و به واسطه همین مردم به محبوبیت و شهرت رسیده اند.
پایان خبر بهار جاودانه
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا کوروش کمپانی؟ – بهار جاودانه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا کوروش کمپانی؟ – بهار جاودانه"، کلیک کنید.