چگونه رای ها آینده را رقم می زنند؟

چگونه رای ها آینده را رقم می زنند؟

در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی به سر می بریم و این در حالی است که همچنان معاندان و برخی مقامات و رسانه های غربی تلاش می کنند تا مردم ایران را از شرکت در انتخابات منصرف کنند.

به گزارش بهار جاودانه، قدس نوشت: اینجا یک سوال مطرح می شود: آیا این افراد در قبال کشورهای خود نیز چنین رویکردی را در پیش می گیرند؟ نگاهی به وضعیت انتخابات در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که رسانه ها به روش های مختلف، مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می کنند. به عنوان نمونه، سایت آلتامد که متعلق به اسپانیولی تبارهاست، با ارایه دلایلی مردم را برای گرفتن حق خود تشویق به رای دادن می کند. این پایگاه اینترنتی 14 فوریه 2024 در کنار تصویری از خانم و آقایی سالمند می نویسد: «این انتخابات اهمیت فوق العاده ای دارد و نتایج آن بر هر آمریکایی تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل است که رای دادن ضروری است.

پنج دلیل برای رای دادن وجود دارد:

1. انتخابات پیامدهایی دارد؛ هر رای مهم است: شما این قدرت را دارید که در مورد کیفیت زندگی خود، خانواده و جامعه خود تصمیمات کلیدی بگیرید. رای دادن شانس شما را برای دفاع از مسایل مهم افزایش می دهد؛ به عنوان مثال مسکن مقرون به صرفه، عدالت اقتصادی، حفاظت از محیط زیست و آموزش با کیفیت. در حالی که در انتخابات ریاست جمهوری تعداد زیادی از مردم مشارکت می کنند اما باید گفت در انتخابات میان دوره ای و محلی معمولاً مشارکت کمتری در رای دهندگان به چشم می خورد. پژوهشی در دانشگاه ایالتی پورتلند نشان می دهد که کمتر از 15٪ از واجدین شرایط برای رای دادن به شهرداران و اعضای شورا شرکت کردند. مشارکت کم به این معنی است که مسایل مهم محلی توسط گروه محدودی از رای دهندگان تعیین می شود و یک رای حتی از نظر آماری معنی دارتر می شود؛ بنابراین اگر مردم در خانه بمانند، ممکن است شکست بخورند.
2. این حق شماست؛ رای ندادن یعنی از دست دادن صدایت.
3. این پول شماست که قرار است خرج شود: به هر طریقی، هر فرد در جامعه مالیات می پردازد. با این حال، بیشتر مردم نمی دانند که چگونه از این پول استفاده می شود. رای دادن شانس شما برای انتخاب نحوه مصرف دلارهای مالیاتی شماست.
4. رای دادن فرصتی برای تغییر است: آیا می خواهید تاثیر مثبتی در جامعه خود داشته باشید؟ رای دادن به شما این شانس را می دهد! 
5. جامعه به شما بستگی دارد: جوامع ما از خانواده، دوستان، عزیزان، همسایگان و فرزندان تشکیل شده است. برخی ممکن است ندانند که رای دادن چقدر مهم است. تصمیم بگیرید که رای دهید تا صدایی برای خود و اطرافیانتان باشید.»

تبلیغات گسترده برای دعوت مردم به مشارکت
مشابه این موارد در سایت های احزاب و گروه های مختلف به خصوص اقلیت ها به چشم می خورد. از سوی دیگر، برخی از روزنامه ها نیز به حضور پرشور احزاب و کاندیداها چه در انتخابات الکترال و چه انتخابات ریاست جمهوری تاکید می کنند و مبالغ سنگینی خرج می کنند.
در همین ارتباط گاردین می نویسد: پیش بینی می شود تا سال 2024، 15/9میلیارد دلار هزینه تبلیغات سیاسی در ایالات متحده ثبت شود. همچنین پیش بینی شده است مجموع هزینه های سال انتخابات ریاست جمهوری 2024 نسبت به انتخابات 2020، 30درصد افزایش یابد. همچنین مجموع هزینه های تبلیغاتی پیش بینی شده در سال انتخابات ریاست جمهوری، پنج برابر بیشتر از انتخابات میان دوره ای گذشته خواهد بود. حجم تبلیغات همراه با درآمدزایی در ایالات متحده بسیار بالاست. در تبلیغات معمولاً سالمندان این کشور برای دعوت و تشویق جوانان به مشارکت در انتخابات و حضور پای صندوق های رای دست به خلاقیت و ابتکار عمل می زنند. هر کدام از روسای جمهور سابق هم تلاش می کنند تا مردم را برای شرکت در انتخابات و رای دادن به هم حزبی های خود دعوت کنند. 

با 600 رای می توان نتیجه را تغییر داد
سایت نشنال ژیوگرافیک هم در یادداشتی می نویسد: «چرا رای دادن مهم است؟ رای دادن وظیفه مدنی شماست». و ادامه می دهد: در سال 2000، ال گور با اختلاف اندکی رای الکترال کالج را به بوش باخت. انتخابات به بازشماری مجدد در فلوریدا منتهی شد، جایی که بوش با اختلاف اندکی آرای مردمی را به دست آورد و باعث بازشماری مجدد آرا شد. در نهایت، بوش با 0/900درصد آرا یا 537 رای، آرای فلوریدا را به دست آورد. اگر 600 رای دهنده طرفدار ال گور در آن نوامبر، در فلوریدا رای داده بودند، ممکن بود رییس جمهور دیگری از سال 2000 تا 2008 بر سر کار می آمد. 

پایان خبر بهار جاودانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه رای ها آینده را رقم می زنند؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه رای ها آینده را رقم می زنند؟"، کلیک کنید.