تولید خودرو 6 درصد رشد یافت/ سهم 84 درصدی سواری ها از کل تولید

تولید خودرو 6 درصد رشد یافت/ سهم 84 درصدی سواری ها از کل تولید

بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به عارضه مزمن کاهش تولید خودرو طی چند سال اخیر، در سال جاری این معظل جبران و تولید انواع خودرو تا 22 اسفند ماه از یک میلیون و 300 هزار دستگاه فراتر رفته است.

به گزارش بهار جاودانه، طبق آمار ارایه شده از سوی دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان 22 اسفند ماه امسال، حدود یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

از این تعداد خودروی تولید شده با سهم 84 درصدی، قریب به یک میلیون و 132 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و 71 هزار دستگاه تولیدی در حدود مدت مشابه سال گذشته، شش درصد رشد یافته است.

در مذکور سال جاری 166 هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با سال گذشته، 32 درصد بیشتر است.

همچنین بیش از 40 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون، مینی بوس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده) با رشد قریب به دو درصدی نسبت به آمار تولید مدت حدودی سال گذشته، در آمار انواع خودروی سال جاری آمده است.

طبق آمار از ابتدای سال تا 22 اسفند ماه، 307 هزار دستگاه خودرو با سهم 23 درصدی از مجموع تولید، در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با آمار تولید 194 هزار دستگاهی آن ها در سال گذشته، افزایش تولید 58 درصدی دیده می شود.

تولید 600 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور

در سال جاری حدود 600 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که نسبت به 465 هزار دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، حدود 28 درصد رشد تولید را نشان می دهد.

به دنبال آمار ارایه شده توسط وزارت صمت، مهرداد خسروی-مدیر دفتر صنایع خودرو وزارت صمت- در مصاحبه ای اظهار کرده است: با توجه به این آمار می توان مدعی بود که شاهد به ثمر نشستن برنامه های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم؛ به گونه ای که جریان تولید و عرضه خودرو در وضعیت خوبی قرار داشته و با عملی شدن واردات خودرو، بازار به سمت رقابتی شدن نیز پیش رفته است؛ بنابراین دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور طی سال های 1397 تا 1400 شکل گرفته بود. در شرایطی که مجموع تولید خودروی کشور با آمار خودروهای ناقص به  یک میلیون دستگاه هم نمی رسید، وضعیت سال جاری نشان می دهد که با برنامه های اجرا شده و مدیریت صورت گرفته، سال 1402 نیز همچون سال گذشته، رشد تولید خودروی کامل را ثبت کرده ایم.

پایان خبر بهار جاودانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید خودرو 6 درصد رشد یافت/ سهم 84 درصدی سواری ها از کل تولید" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید خودرو 6 درصد رشد یافت/ سهم 84 درصدی سواری ها از کل تولید"، کلیک کنید.