مرحله دوم انتخابات مجلس به دستور وزیر کشور آغاز شد

مرحله دوم انتخابات مجلس به دستور وزیر کشور آغاز شد

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقارن ساعت 8/00 صبح امروز جمعه با دستور وزیر کشور ، در 22 حوزه انتخابیه در 15 استان ایران اسلامی آغاز شد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری بهار جاودانه، احمدی وحیدی صبح جمعه (دقایقی قبل) با حضور در شعبه مستقر در وزارت کشور دستور آغاز مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را صادر کرد.

از ویژگی های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور مردم در پای صندوق های رای الکترونیکی در هشت حوزه از 22 حوزه انتخابیه از جمله تهران است و مقام های مسوول از جمله وزیر کشور بر اهمیت مشارکت مردم مانند دور نخست انتخابات که در 11 اسفند ماه پارسال برگزارش شد، تاکید کرده اند.

در مرحله دوم انتخابات مجلس 45 نماینده جدید باید در22 حوزه انتخاب شوند. در حوزه هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارند، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور 15 استان، 47 فرمانداری و 81 بخشداری تا پایان ساعت قانونی یعنی 18/00 عصر امروز درگیر این مرحله از انتخابات هستند.

 سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده کسانی می توانند در انتخابات امروز رای دهند که در انتخابات مرحله اول در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند، یا این که در هیچ یک از حوزه انتخابیه رای نداده باشند؛ البته متولدین 21 اردیبهشت 1385 و قبل از آن هم این امکان را دارند که برای نخستین بار رای بدهند.

تبلیغات 90 داوطلب نمایندگی راه یافته از مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی و رقابت آنان برای 45 کرسی باقی مانده از 290 کرسی مجلس شورای اسلامی از اولین ساعت بامداد 13 اردیبهشت آغاز شد و تا صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه داشت.

امروز در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود . این در حالیست که از میان یک میلیون و 569 هزار و 857 رای در مرحله نخست انتخابات 14 نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و 32 نفر دیگر نیز به مرحله دوم راه یافتند که امروز سرنوشت16 کرسی باقی مانده مجلس در این حوزه مشخص می شود.

حوزه های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم آباد، قایمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، 22 حوزه انتخابیه ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

در حوزه انتخابیه تهران برای هر شعبه 4 صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه های انتخابیه برای هر شعبه، 3 صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رای دهندگان به راحتی و سهولت رای خود را به صندوق ها بیاندازند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور 11 هزارو 500 شعبه در 15 استان کشور امروز آماده اخذ رای از مردم شریف ایران اسلامی هستند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم شورای اسلامی دوم خرداد ماه امسال تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم هفتم خرداد ماه با حضور مسیولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرحله دوم انتخابات مجلس به دستور وزیر کشور آغاز شد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرحله دوم انتخابات مجلس به دستور وزیر کشور آغاز شد"، کلیک کنید.