سه هزار زایر ایرانی وارد مکه شدند/ بزرگداشت شهدای سانحه هوایی در مدینه

در نشست مسیولان حج در مدینه عنوان شد؛

سه هزار زایر ایرانی وارد مکه شدند بزرگداشت شهدای سانحه هوایی در مدینه

در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مدینه منوره تاکید شد که در تمامی برنامه های زایران ایرانی در سرزمین وحی بزرگداشت این شهدا و حفظ آرامش زایران برای انجام اعمال حج محور و اولویت خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری بهار جاودانه، درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که صبح امروزساعتی پس از انتشار رسمی خبر شهادت رییس جمهور و هییت همراه درمدینه منوره تشکیل شد ضمن اعلام این مطلب تاکید شد که این ضایعه تاثیری در تلاش خادمان فرهنگی و اجرایی در خدمت رسانی به زایران نخواهد داشت و همگان بیش از گذشته در انجام وظایف خود مصمم خواهند بود.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ضایعه دردناک از دست دادن شخصیت های خدوم و صدیق کشور را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران تسلیت گفت و تصریح کرد: وظیفه ما ادامه راه این عزیران در خدمت به زایران است و باید تمام همت و تلاش خود را برای خدمت رسانی به ضیوف الرحمن به کار گیریم.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه شهید آیت الله رییسی درحوزه های مختلف در صحنه بود، افزود: بالاترین افتخارآیت الله رییسی ، تاییدات و حمایت های رهبری از برنامه ها و عملکرد آن شهید بزرگوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب عنایت و توجه خاص آیت الله رییسی به برنامه های حج و زیارت را یادآور شد و گفت: این شهید والا مقام شخصا در جلسات حضور می یافت و پیگیر امور مختلف حج و زیارت ، اعتاب مقدسه بویژه سفر اربعین بود. در آخرین دیداری هم که برای هماهنگی امور با ایشان داشتیم، برای حل برخی مشکلات از جمله مسایل مربوط به امور ارزی دستور صریح صادر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه تلخی این ضایعه همچون شهادت شهید بهشتی در تاریخ انقلاب باقی خواهد ماند، همکاری شهید آیت الله رییسی در امور روحانیون حج و ارایه خدمات به ضیوف الرحمان را یادآور شد و گفت: آیت الله رییسی از همکاران رابط امور روحانیون بود و در رسیدگی به امور روحانیون و زایران اهتمام و تلاش زایدالوصفی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از شخصیت شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تجلیل کرد و گفت: ایشان علاوه بر جایگاه حقوقی عنایت خاصی به جبهه مقاومت داشت و از جهت فردی بسیار متخلق به اخلاق حسنه بود. در مقابل دشمن با صلابت بود و با دوستان نهایت مهربانی و احترام را داشت.

وی در پایان به برنامه های مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای بزرگداشت یاد شهدای سانحه غمناک اخیر اشاره کرد و از مجموعه مسیولان، مدیران و عوامل فرهنگی و اجرایی حوزه حج و زیارت خواست ضمن برگزاری هرچه باشکوه تر آیین های بزرگداشت و انجام اعمال به نیابت این عزیزان ، تدبیر نمایند تا روند عملیات حج روال طبیعی خود را طی کند و زایران در جوی آرام اعمال و مناسک خود را انجام دهند.

درادامه این جلسه، سیدعباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت با تسلیت شهادت رییس محترم جمهور و هییت همراه گفت: عنایات و خدمات آیت الله رییسی و وزیر امور خارجه در حوزه حج و زیارت هیچ گاه فراموش نخواهد شد و در امور مختلف اجرایی مدیون توجهات و دستورات ایشان هستیم. وی گفت: ما راه این عزیران را در خدمت به زایران ادامه خواهیم داد و تمام همت و تلاش خود را برای خدمت رسانی به ضیوف الرحمن به کار خواهیم گرفت و این ضایعه تاثیری در تلاش همکاران در عملیات حج نخواهد داشت و بیش از گذشته در انجام وظایف خود مصمم هستیم.

در ادامه این جلسه مسیولان بخش های مختلف، از وضعیت خدمت رسانی به زایران گزارش دادند. موضوع انتقال زایران با قطار سریع السیر از مدینه به مکه که موجب رضایمندی زایران شده است از محورهای مطرح شده بود و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد که هرچه سریعتر آسیب شناسی در خصوص این اقدام صورت گرفته و نقاط ضعف احتمالی نیز رفع شود .

به گفته رییس سازمان حج و زیارت در دوشب گذشته تمامی کاروان های ایرانی توسط قطار از مدینه به مکه منتقل شدند و خدمات تغذیه در قطار نیز به صورت مطلوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور زایران در روضه شریف طبق برنامه ریزی انجام شده ادامه دارد ، افزود: تاکنون بیش از سه هزار زایر ایرانی وارد مکه مکرمه شده اند .

درپایان این نشست، دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت به استقرار کادر درمانی و پزشکی طبق برنامه ریزی انجام شده در دو شهر مدینه و مکه اشاره کرد و گفت: در حال ترخیص نهایی محموله دارویی ارسالی از ایران هستیم تا سریعتر در مراکز درمانی توزیع شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سه هزار زایر ایرانی وارد مکه شدند/ بزرگداشت شهدای سانحه هوایی در مدینه" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سه هزار زایر ایرانی وارد مکه شدند/ بزرگداشت شهدای سانحه هوایی در مدینه"، کلیک کنید.