ویزای کار ترکیه برای ایرانیان

ترکیه به دلیل کیفیت بالای زندگی، زیرساخت های مناسب، نرخ ارز پایین، اخذ و اخذ مجوز کار یا اقامت نسبتاً آسان یکی از مهم ترین و بهترین گزینه ها برای همه شهروندان است. تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بین ایرانیان خارجی محسوب می شود. همچنین وجود تمدن های 12000 ساله توجه بسیاری را برای اخذ تابعیت و اقامت در ترکیه به خود جلب کرده است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به فکر گرفتن ویزای کار ترکیه هستید و نمی دانید که مراحل دریافت آن به چه صورت است و به چه مدارکی نیاز دارید، ما را تا انتهای مقاله موسسه مهاجرتی در تهران را همراهی کنید.

ویزای کار ترکیه

ویزای کاری ترکیه مجوزی برای مهاجرت کاری به ترکیه می باشد. ویزای کار باید با مجوز کار گرفته شود، زیرا بدون آن خارجی ها نمی توانند در ترکیه کار کنند. بنابراین اگر می خواهید در ترکیه کار کنید باید از قبل برای ویزای کار ترکیه اقدام کنید. ویزای مورد نیاز شما به نوع کاری که قصد انجام آن را دارید و اینکه چه کسی برای کار شما به شما پول خواهد داد بستگی دارد. همچنین بستگی به مدت اقامت شما در ترکیه دارد.

کسانی که برای ویزای کار ترکیه اقدام می کنند باید در نظر داشته باشند که آشنایی با زبان ترکی یکی از الزامات کار در ترکیه است، زیرا اکثر ترک ها به خوبی انگلیسی صحبت نمی کنند و همین امر ارتباط با آنها را دشوار می کند. افراد دیگر، نیاز به زبان ترکی را پیدا کنید. علاوه بر این، مدارک تحصیلی و سابقه کاری مرتبط از دیگر پیش نیازهای اخذ ویزای کار ترکیه می باشد.

انواع ویزای کار ترکیه

هر تبعه خارجی که بخواهد در ترکیه کار کند نیاز به مجوز کار از این دولت دارد که توسط وزارت کار و امور اجتماعی (MLSS) این کشور به متقاضی اعطا می شود. مهمترین نکته در مورد این ویزا این است که گردشگران اجازه کار در ترکیه را ندارند. این کشور طیف گسترده ای از انواع ویزا دارد که می توان آنها را به چند دسته تقسیم کرد، از جمله:

مجوز موقت

مجوز کار موقت را فقط می توان از کارفرما یا از طریق موسسات واسطه دریافت کرد. این بدان معناست که یک کارگر خارجی نمی تواند خودش برای مجوز کار موقت درخواست دهد. با اولین درخواست، متقاضی می تواند مجوز کار با اعتبار حداکثر یک سال دریافت کند. پس از گذشت یک سال، فرد می تواند برای تمدید مجوز کار اقدام کند. در صورتی که درخواست تمدید پروانه کار مثبت ارزیابی شود، گاهی برای اولین درخواست تمدید حداکثر ۲ سال و برای درخواست بعدی تمدید حداکثر تا ۳ سال می توان مجوز کار صادر کرد. بنابراین حداکثر 6 سال می توانید با مجوز کار موقت کار کنید. مجوز کار تنها در صورتی قابل تمدید است که متقاضی در طول مدت اعتبار مجوز کار برای همان کارفرما کار کند.

مجوز کار دائم

طبق گزارش IWFL، متقاضیانی که اجازه اقامت طولانی مدت در ترکیه را دریافت کرده اند یا حداقل هشت سال دارای مجوز کار قانونی بوده اند، می توانند برای اجازه کار دائمی درخواست دهند. این مجوز تمام مزایای اجازه اقامت طولانی مدت را فراهم می کند. در نتیجه، افرادی که دارای مجوز کار دائمی هستند تقریباً از تمام حقوق شهروندی اعطا شده به شهروندان ترکیه برخوردار خواهند بود.

مجوز کار مستقل

مجوز خوداشتغالی برای افرادی صادر می شود که حداقل 5 سال به طور مداوم در ترکیه زندگی کرده اند و در توسعه اقتصادی ارزش آفرینی کرده و تأثیر مثبتی بر اشتغال دارند.
ویزای کار ترکیه برای ایرانیان
مجوز کار ویژه برای کارمندان (کارت نارنجی)

علاوه بر مجوزهای کار ذکر شده در بالا، IWFL نوع خاصی از مجوز کار را به نام کارت فیروزه معرفی می کند. کارت فیروزه را می توان به خارجیانی اعطا کرد که دارای مدارک تحصیلی کافی، تجربه کاری و مشارکت در فناوری، اشتغال و اقتصاد ترکیه هستند. کارت فیروزه تمام مزایای مجوز کار دائمی را به دارنده خود ارائه می دهد. در نتیجه، کسانی که مجوز کار برای ویزای کار انحصاری یا کارت فیروزه ای دارند، تقریباً از تمام حقوق شهروندی اعطا شده به شهروندان ترکیه مانند امنیت اجتماعی و مزایای بیکاری برخوردار خواهند شد.

مجوز کار ویژه

این نوع مجوز کار که به عنوان مجوز کار ویژه شناخته می شود، برای شهروندان قبرس شمالی، متخصصان و سرمایه گذاران با تحصیلات عالی، صاحبان سرمایه و مشاغل در بخش علم و فناوری و همچنین شهروندان مقیم صادر می شود. کشورهای اتحادیه اروپا، افراد دارای اصل و نسب ترک، پناهجویان و کسانی که با شهروندان ترکیه ازدواج کرده اند، اعطا می شود.

مجوز کار موقت ویژه

این نوع مجوز برای بازیگران یا هنرمندانی مانند بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگانی است که قصد دارند برای مدت کوتاهی در ترکیه فعالیت کنند.

ویزای کاری ترکیه

اقتصاد ترکیه در زمینه تولید و گردشگری از رونق بیشتری برخوردار است و به همین دلیل یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار را از نظر اشتغال زایی در این حوزه ها دارد. یکی از قوانین اصلی ترکیه که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که با ویزای کار ترکیه می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید اما با گرفتن اقامت ترکیه نمی توانید در این کشور کار کنید. به این معنی که برای کار در این کشور به ویزای کار ترکیه نیاز خواهید داشت، حتی اگر اقامت این کشور را از طریقی غیر از ویزای کار ترکیه دریافت کرده باشید.

یکی از مهم ترین شرایط برای درخواست ویزای کار ترکیه این است که ابتدا باید کارفرمای ترکیه ای به شما پیشنهاد کار بدهد. به عبارت دیگر، می توان گفت این کارفرمای ترکیه است که به دولت ترکیه اطلاع می دهد که برای انجام این کار به شما نیاز دارد و آن را به وزارت کار ترکیه اجازه می دهد و سپس مستقیماً برای شما ویزای کار از وزارت کار ترکیه درخواست می کند. عامل. از دیگر شرایط درخواست ویزای کار ترکیه می توان به سن قانونی 18 سال، سلامت و عاری از بیماری های واگیردار و عدم تهدید امنیت دولت ترکیه، زبان ترکی و توانایی ارتباط با مردم ترکیه اشاره کرد. شخص، اثبات قصد کار در مصاحبه حضوری با اداره مهاجرت و عدم انجام تجارت غیرقانونی است.

شرایط ویزای کار ترکیه توسط Job Offer

داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از سوی کارفرمای ترکیه یکی از مهمترین مدارک برای اخذ ویزای کار ترکیه می باشد، بنابراین بدون پیشنهاد شغلی نمی توانید ویزای کار دریافت کنید. کارفرمایان ترک در هنگام استخدام کارمندان بر روی مهارت زبان ترکی یا انگلیسی و مدرک تحصیلی معتبر تمرکز می کنند، بنابراین داشتن این دو مورد یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای کار ترکیه محسوب می شود. همچنین مهم است که تجربه کاری مفیدی داشته باشید. اگر درخواست شما برای شرکتی است که مشتریان آن اکثرا خارجی هستند، مهارت های زبان انگلیسی مزیت محسوب می شود و ممکن است فقط زبان انگلیسی باشد. علاوه بر این مهارت ها، دانش زبان های مختلف مانند عربی و آلمانی شانس شما را برای یافتن شغل در ترکیه افزایش می دهد.

چشم پوشی از شرایط ویزای جستجوی کار

ترکیه یکی از کشورهایی است که شباهت زیادی به ایران دارد. بنابراین ایرانیان تمایل زیادی به کار در ترکیه و اخذ ویزای این کشور دارند. اگرچه ویزا برای کار در ترکیه وجود ندارد، اما راه های مختلفی برای دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترکیه ای وجود دارد. یکی از ساده ترین راه ها تماس با آژانس ها و موسسات کاریابی بین المللی است. هزینه خدمات ارائه شده توسط این موسسات معمولاً حدود 250 دلار است. البته توصیه می شود قبل از تماس با این موسسات و پرداخت هزینه، در مورد آنها به طور کامل تحقیق کنید و اگر خوب کار کرده اند و قابل اعتماد هستند، از آنها بخواهید که به شما کار در ترکیه پیشنهاد دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ویزای کار ترکیه برای ایرانیان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل, عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ویزای کار ترکیه برای ایرانیان"، کلیک کنید.