دوربین شیائومی ۱۵ اولترا شما را انگشت به دهان خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری بهار جاودانه و براساس گزارش گجت‌نیوز، سری پرچمداران گرانقیمت شیائومی اولترا همواره در شمار برترین گوشی‌های پریمیوم دنیا قرار داشته و به‌طور خاص دوربین‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. این روند ظاهرا قرار است در نسل آتی این پرچمداران نیز ادامه داشته باشد؛ زیرا اگر شایعات اخیر در خصوص شیائومی ۱۵ اولترا صحت داشته باشد این گوشی یکی از شگفت‌انگیزترین ماژول‌های دوربین در دنیا را ارائه خواهد کرد.

مشخصات دوربین شیائومی ۱۵ اولترا؛ شگفت‌انگیزتر از همیشه

اخیرا وبسایت GSMArena به نقل از افشاگر معروف، Digital Chat Station ادعا کرده که گوشی شیائومی ۱۵ اولترا از یک دوربین پریسکوپ ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این دوربین ظاهرا بزرگنمایی نوری ۴.۳ برابری ارائه کرده و به یک لنز f/۲.۶ با فاصله کانونی معادل ۱۰۰ میلیمتر مجهز خواهد بود.

انتظار می‌رود که همانند شیائومی ۱۴ اولترا، حسگر جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل ۱۵ Ultra در کنار یک دوربین تله فوتو کوچکتر ۵۰ مگاپیکسلی قرار بگیرد که بزرگنمایی نوری سه برابری خواهد داشت. دوربین تله فوتوی ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۵ اولترا همچنین پیش‌تر به تایید Ice Universe، دیگر افشاگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اندرویدی نیز رسیده بود.

دوربین شیائومی ۱۵ اولترا شما را انگشت به دهان خواهد کرد

برای مقایسه بد نیست بدانید که Xiaomi ۱۴ Ultra به یک ماژول دوربین چهارتایی مجهز بوده که همگی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها عریض (اصلی)، فوق عریض، تله فوتو سه برابری و پریسکوپ پنج برابری هستند.‌ شیائومی همچنین یک کیت مخصوص عکسبرداری را نیز در اختیار خریداران این گوشی قرار می‌دهد که قابلیت‌های ویژه و جذابی مثل کلید شاتر اختصاصی را به آن اضافه خواهد کرد.

حسگر اصلی یک اینچی به کار رفته در شیائومی ۱۴ اولترا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و تقریبا تمامی تست‌های معتبر عکسبرداری را با درخشش به پایان رسانده است. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد با تقویت این حسگر، دوربین اصلی Xiaomi ۱۵ Ultra نیز بتواند روند درخشان سال‌های گذشته را تکرار کند.

افزوده شدن دوربین پریسکوپ ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند تغییر چشمگیر و قابل توجهی در عملکرد دوربین پرچمدار آتی شیائومی ایجاد کند. علاوه بر این، بهبودهای نرم افزاری ماژول دوربین این گوشی نیز احتمالا دیگر دلیلی خواهد بود که می‌توان به عملکرد آن در عکسبرداری امید فراوانی داشت.

شیائومی در سال‌های گذشته همواره تغییرات معناداری را در ماژول دوربین پرچمداران سری Ultra ایجاد کرده است. برای مثال در شیائومی ۱۳ اولترا شاهد افزایش رزولوشن هر چهار دوربین به ۵۰ مگاپیکسل بودیم؛ درحالیکه سال گذشته، شیائومی ۱۴ اولترا امکان بهره بردن از دیافراگم متغیر را به دوربین اصلی این گوشی آورد. همین تغییرات چشمگیر سالیانه باعث شده که تعبیه دوربین تله فوتوی ۲۰۰ مگاپیکسلی در پرچمدار آتی شیائومی باورپذیر به نظر برسد.

علاوه بر این، گوشی Xiaomi ۱۵ Ultra همچنین احتمالا به جدیدترین و قدرتمندترین نسل از سری چیپست‌های پرچمدار کوالکام مجهز خواهد بود. بنابراین افزایش توان پردازشی تصویری این تراشه نیز عامل دیگری است که ما را به‌شدت به دوربین این گوشی امیدوار کرده است. در حال حاضر البته همه‌چیز در خصوص شیائومی ۱۵ اولترا در حد حدس و گمان است. بنابراین تا زمان انتشار اخبار رسمی در خصوص این گوشی نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر چندانی کرد.

۲۲۷۲۲۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دوربین شیائومی ۱۵ اولترا شما را انگشت به دهان خواهد کرد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دوربین شیائومی ۱۵ اولترا شما را انگشت به دهان خواهد کرد"، کلیک کنید.