ضرورت تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی در مدارس

ضرورت تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ضرورت تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی در مدارس، گفت: در مدارس دولتی استان به صورت رسمی زبانی غیر از زبان‌های انگلیسی و عربی تدریس نمی‌شود و در تعداد محدودی از مدارس غیردولتی، زبان‌هایی غیر از زبان‌های انگلیسی و عربی به صورت فوق برنامه آموزش داده می‌شوند.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفتگو با خبرگزاری بهار جاودانه درباره آموزش یک مهارت به دانش آموزان متوسطه اول در مدارس شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: همواره مهارت آموزی در دوره اول متوسطه یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش بوده است. امسال یک بخشنامه رسمی از وزارت آموزش و پرورش در حوزه مهارت آموزی دانش آموزان ابلاغ شده که دراین بخشنامه انواع آموزش‌های مهارتی قابل ارائه به دانش آموزان درج شده است.

وی با بیان اینکه انتخاب مهارت بر اساس آمایش سرزمینی و نیاز منطقه بر عهده حوزه آموزش متوسطه استان و مناطق است، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های در نظر گرفته شده در این بخشنامه، استفاده از سایر ظرفیت‌های بیرون از مدارس دوره اول متوسطه در مهارت آموزی دانش‌آموزان مثل ظرفیت هنرستان‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و … است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه در دو سال گذشته از مدیران یک خودارزیابی انجام دادیم، تصریح کرد: در بخشی از مدارس دوره اول متوسطه کارگاه کار و فناوری وجود نداشت که با ایجاد حدود ۲۰۰ کارگاه، این مشکل تا حدودی مرتفع شده است.

بهرامی با اشاره به کارگاه‌های ایجاد شده، ابراز کرد: با توجه به کارگاه‌های ایجاد شده و همچنین امکان استفاده از ظرفیت‌های خارج از مدارس دوره اول، می‌توان گفت در بیشتر مدارس دوره اول متوسطه استان امکان اجرای دوره‌های مهارت آموزی وجود دارد.

وی درباره آموزش زبان‌های خارجی در مدارس افزود: در مدارس دولتی استان به صورت رسمی زبانی غیر از زبان‌های انگلیسی و عربی تدریس نمی‌شود و در تعداد محدودی از مدارس غیردولتی، زبان‌هایی غیر از زبان‌های انگلیسی و عربی به صورت فوق برنامه آموزش داده می‌شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی در مدارس" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی در مدارس"، کلیک کنید.