افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری بهار جاودانه، سیدصولت مرتضوی در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با حضور معاون اول رییس جمهور با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در کشور به جهت کم توجهی های گذشته، چالش صندوق های بازنشستگی افزایش یافت.

وی با تشریح اقدامات دولت مردمی سیزدهم برای رفع ناترازی صندوق های بازنشستگی، گفت: در ابتدای دولت، صندوق های بازنشستگی 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتند.

مرتضوی تاکید کرد: برخی از تصفیه مطالبات تامین اجتماعی از دولت در گذشته در قالب واگذاری شرکت های ورشکسته بود و بر بدهی صندوق ها افزوده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با تاکید ریاست محترم جمهوری، بحران های مالی صندوق ها مرتفع و بزرگترین پرداخت بدهی نظام بانکی در این دولت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته نزدیک به 800 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه پرداز اضافه شده است، گفت: این مسیر امیدآفرین در سایر صندوق ها نیز دنبال شده است.

مرتضوی افزود: علاوه بر پرداخت بدهی ها ضریب پشتیبانی صندوق ها را با ایجاد اشتغال پایدار افزایش دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیر صعودی بازنشستگی در صندوق های مختلف، گفت: تحقق وعده ایجاد اشتغال دولت مردمی سبب کمک به پایداری صندوق ها در دو سال اخیر شد.

وی با بیان اینکه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی درمان برای بازنشستگان رایگان است، اظهار داشت: توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای طرح های توسعه درمان دنبال می شود.

در این مراسم از بازنشستگان برگزیده سراسر کشور با حضور معاون اول رییس جمهور تقدیر شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار است – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.