انجام بیش از 2 میلیون ملاقات مردمی حوزه قضایی در کل کشور – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری بهار جاودانه، پاسخگویی به درخواست های مشروع و به حق مردم از عمده ترین وظایف مسیولان قضایی استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان محسوب می شود و در همین راستا مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در تماس دایم با مردم است و بیش از سایر ادارات و برخی نهادهای قضایی، مشکلات قضایی مراجعه کنندگان را استماع و به افراد، نهادها و مراجع ذیربط انتقال می دهد در این اداره بیشترین درخواست های مردمی دیدار و ملاقات با ریاست قوه قضاییه و مسیولین عالی قضایی بوده است.

موارد مهم، قابل تامل، چالشی و یا غامض به سمع و نظر مدیرکل ارتباطات مردمی یا استحضار رییس حوزه ریاست قوه قضاییه می رسد. وجود این نهاد به منظور استماع، دریافت اطلاعات و بررسی معضلات مردم و متقابلاً تلقین حس اعتماد و اطمینان به مراجعین که نهادی برای گوش سپردن و شنیدن سخنان و درد و دل های مردم بوده فی نفسه ارزشمند است.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای دوشنبه 28 اسفند 1402 در نشست شورای عالی قوه قضاییه، گفت: مقامات و مسیولان و کارکنان قضایی، حُسن خلق با مردم و ارباب رجوع را سرلوحه کاری خود قرار دهند و پیوسته در تکریم ارباب رجوع کوشا باشند. مقامات و مسیولان قضایی، حضور در اجتماعات مردمی و شنیدن نظرات و رفع مسایل و مشکلات مردم را به عنوان جزیی از برنامه های خود تعریف کنند؛ به ویژه در ماه مبارک رمضان، توفیق حضور در مساجد و مشارکت در امور خیر مساجد را از دست ندهید؛ در مساجد ما در همه ایام بویژه ماه مبارک رمضان، انواع و اقسام کار خیر و نیکوکاری انجام می گیرد که مسیولان قضایی می توانند در این امور خیر، نظیرِ گلریزان ها، کمک به فقرا و توسعه حل اختلافات و رفع تخاصمات مشارکت کنند.

به همین منظور رییس قوه قضاییه در روزهای 28 و 29 اسفند 1402 و اول تا سوم فروردین 1403 در میان نمازگزاران مساجد غرب، جنوب و شمال تهران حضور یافت و پس از اقامه نماز تا ساعت ها مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد.

محسنی اژه ای سال گذشته به مقامات و مسیولان قضایی نیز برای حضور در مساجد و اجتماعات مردمی و رسیدگی بدون واسطه و مستقیم به مسایل و مشکلات مردم دستوراتی صادر کرده است.

همچنین رییس عدلیه دوشنبه 6 فروردین 1403 در نشست شورای عالی قوه قضاییه، از کلیه همکاران و مسیولان قضایی که در ایام تعطیلات نوروز، به صورت شبانه روزی و کشیک، به امرِ مهمِ خدمت رسانی به مردم مشغول بودند تقدیر کرد و گفت که باید هر چه بیشتر ارتباطات مسیولان قضایی با مردم توسعه پیدا کند و ضرورت دارد مسیولان قضایی پیوسته در میان مردم حضور داشته باشند و شنوای مسایل و مشکلات آن ها باشند و در جهت رفع این مسایل و مشکلات، اقدامات مقتضی و قانونی را ترتیب دهند.

ملاقات مردمی با 10 هزار و 438 نفر در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه

در همین رابطه سیدعلی اصغر رفاهی، مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره ملاقات های مردمی صورت گرفته در 11 ماهه سال 1402، اظهار کرد: در 11 ماهه سال 1402 در اداره کل ارتباطات مردمی برای 10 هزار و 438 نفر ملاقات مردمی صورت گرفته است همچنین 58 هزار و 376 نفر میزان مراجعان حضوری اداره کل ارتباطات مردمی و میزان پاسخگویی به آن ها بوده است.

64 هزار و 701 مورد درخواست مردمی در سامانه سامع ثبت شد

وی افزود: 64 هزار و 701 مورد میزان درخواست های مردمی ثبت شده در سامانه سامع و میزان پاسخگویی به آن بوده است همچنین 11 هزار و 421 مورد آمار رسیدگی به درخواست های مردمی در جریان سفرهای استانی ریاست قوه قضاییه و سایر مقامات قضایی است.

2 میلیون و 323 هزار و 554 مورد ملاقات مردمی در کل کشور

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: 2 میلیون و 323 هزار و 554 مورد ملاقات مردمی در کل کشور توسط روسای کل دادگستری و سایر مقامات قضایی انجام شده است.

رفاهی اظهار کرد: به درخواست های مردمی 134 هزار و 537 مورد با برپایی میزهای خدمت در مساجد، مصلی ها و … در کل کشور رسیدگی شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انجام بیش از 2 میلیون ملاقات مردمی حوزه قضایی در کل کشور – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انجام بیش از 2 میلیون ملاقات مردمی حوزه قضایی در کل کشور – خبرگزاری بهار جاودانه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.